19 دی: مقامات محلی امریکا در "سن حوزه" در ایالت کالیفرنیا اسامی ۹ قربانی تیراندازی روز چهارشنبه در محوطه قطار شهری این منطقه را اعلام کردند که در میان آن‌ها نام یک ایرانی به چشم می‌خورد.
به گزارش ایرنا به نقل از "نیو یورک تایمز"، عبدالوهاب علاقمندان ۶۳ ساله یک مهندس ایستگاه قطار بود که حدود ۲۰ سال سابقه کار برای شرکت ریلی و اتوبوسرانی منطقه سانتاکلارا را داشت.  
سهیل فرزند عبدالوهاب در مصاحبه با خبرنگاران گفت: پدرم فردی بسیار سخت کوش بود و سعی می‌کرد زندگی ما را در آمریکا تامین کند. او بسیار مهربان بود و سعی می‌کرد در زندگی ما شادی ایجاد کند. آن‌ها پدرم را از من گرفتند.  
این تیراندازی روز چهارشنبه ۲۷ مه (۶ خرداد)، حدود ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه صبح به وقت محلی در محوطه کارگاه و تاسیسات قطار شهری منطقه سانتاکلارا روی داد.  
اسامی قربانیان یک روز بعد اعلام شد. جسد ضارب در محدوده تیراندازی توسط پلیس پیدا شده است اما هنوز از انگیزه اصلی او برای این کشتار گزارش رسمی منتشر نشده است.  
 اسامی قربانیان نشان می‌دهد که همگی آن‌ها کارمندان این شرکت حمل و نقل شهری بوده‌اند که در شمال کالیفرنیا به وی‌تی‌ای مشهور است.  
این یکی از خونین‌ترین حملات مسلحانه در محدوده سانفرانسیسکو از سال ۱۹۹۳ تاکنون است.  
طبق گزارش نهاد غیر دولتی " آرشیو خشونت‌های مسلحانه" در پنج ماه گذشته از آغاز سال ۲۰۲۱، حدود ۲۳۱ مورد تیراندازی جمعی در آمریکا اتفاق افتاده است.  
در سال ۲۰۱۹ تیراندازی‌های جمعی ۴۱۷ مورد و در سال ۲۰۲۰ این خشونت‌ها به ۶۰۰ مورد رسیده است.  
ماه گذشته بر اثر تیراندازی در ایالت‌های کلرادو و فیلادلفیا، دستکم ۱۱ نفر کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند.  
تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا بخصوص در اواخر قرن بیستم میلادی به یک پدیده رایج در این کشور بدل شد. پیش از آن، هنگامی که یک واقعه تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا رخ می‌داد، فاصله زمانی تا حادثه مشابه بعدی بطور میانگین شش ماه بود اما در دهه‌ها و به ویژه سال‌های اخیر، میزان خشونت در آمریکا افزایش یافته بطوری که شاید هر هفته، اخبار مربوط به تیراندازی‌های مرگبار در گوشه و کنار این کشور منتشر می‌شود.  
 

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا