19 دی: معاون آموزشی وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری از درخواست این وزارتخانه برای انجام واکسیناسیون دانشگاهیان در ماه‌های مرداد و شهریور خبر داد.
علی خاکی صدیق روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت:‌ مذاکرات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی ادامه دارد و هنوز زمانی برای شروع واکسیناسیون اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارمندان بخش آموزش عالی اعلام نشده است.
وی تاکید کرد: وزارت علوم در تلاش است قبل از شروع سال تحصیلی آینده واکسیناسیون دانشگاهیان انجام شود چرا که کلاس های حضوری باید برگزار شود و دانشجویان در این زمینه آسیب دیده اند.
معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد که کلاس های ترم جدید تحصیلی به صورت ترکیبی از مجازی و حضوری برگزار می شود.
خاکی صدیق درباره نحوه اجرای آموزش های حضوری و ترکیبی در صورت واکسیناسیون دانشگاهیان، اظهار داشت: وزارت علوم در سال ۹۹ نظام نامه آموزش الکترونیکی را در شورای گسترش آموزش عالی تصویب کرد که به دانشگاه ها ابلاغ شد. هدف از این نظام نامه، حفظ و استمرار تجارب ارزشمند آموزش های الکترونیکی بود.
وی ادامه داد: دانشگاه ها مصرانه به دنبال برگزاری کلاس های حضوری هستند. معاون آموزشی وزیر علوم، گفت: شروع آموزش حضور به معنای متوقف شدن آموزش الکترونیکی نیست بلکه به کمک آموزش حضوری می آید.
به گفته این مسوول وزارت علوم، نحوه اجرای آموزش های حضوری و الکترونیکی بر اساس نظام نامه یاد شده اجرا می شود و به یک معنا وارد آموزش ترکیبی می شویم.

  • نویسنده :
  • منبع :