19 دی: رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید موفقیت آمیز واکسن آنفلوآنزا در داخل کشور گفت: این واکسن مراحل مطالعات بالینی را طی می‌کند و امسال بخش مهمی از واکسن آنفلوآنزای مورد نیاز کشور از طریق تولید داخل تامین خواهد شد.
به گزارش روز شنبه از وبدا، دکتر محمدرضا شانه ساز با بیان اینکه از سال های گذشته بسیاری از داروهای جدید مورد نیاز به سرعت و همگام با کشورهای پیشرفته در داخل تولید شده است، افزود: در دوره کرونا، این امر بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و تمامی داروهای مورد نیاز بیماران در داخل تولید می شود.
وی با اشاره به اقدام جدید سازمان غذا و دارو گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه ای که مانع  بزرگی در روال عادی برنامه‌های سازمان ایجاد کرد، اما در راستای حمایت از تولید داخل، از بحث کیفیت غافل نشدیم و با سخت گیری تمام، کیفیت داروهای تولید داخل را مورد ارزیابی قرار دادیم.
وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در زمینه انسولین قلمی مورد نیاز کشور تا پایان ۱۴۰۰ باید به خودکفایی می رسیدیم، اما از طرفی به دلیل مشکلات تامین و انتقال ارز و از طرفی هم به دلیل اینکه دستگاه های مورد نیاز تولید این داروها ۲Dual use (دو کابردی) است؛ تحریم ها روند تهیه این دستگاه ها را با اختلال مواجه کرده است، البته در حال حاضر ۳ کارخانه‌ داروسازی در زمینه تولید قلم انسولین فعالیت دارند که همچنان برای انتقال پول و خرید دستگاه ها و تجهیزات مورد نیازشان با چالش جدی مواجه هستند اما به لطف خداوند این موضوع هم در اسرع وقت حل و فصل می شود.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا با موفقیت در داخل کشور تولید شده و مراحل مطالعات بالینی را طی می کند افزود: بخش مهمی از واکسن آنفلوآنزای مورد نیاز کشور در سال جاری از طریق تولید داخل تامین خواهد شد که حاصل تلاش فرزندان این مملکت و همین مردم است.

  • نویسنده :
  • منبع :