19 دی: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: گزارش‌های روزانه کارشناسان این معاونت نشان می‌دهد که تا کنون بالغ بر ۴۶ هزار دوز واکسن کووید ۱۹ در استان قم تزریق شده است.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر سیامک محبی اظهار کرد: برنامه واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در استان قم از بهمن ماه ۹۹ با تزریق واکسن به کادر درمان آغاز شد، که تا کنون چهل و شش هزار و ۹۵ نفر واکسینه شده اند.

وی، با عنوان این مطلب که واکسیناسیون در استان قم طبق سند ملی و ابلاغی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد افزود: بر اساس این سند سالمندان و گروه‌ های پرخطر برابر ابتلا به کرونا جزو نخستین گروه‌ هایی هستند که باید واکسن کرونا را تزریق کنند.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم تاکنون ۵۲ درصد از سالمندان بالای ۷۰ سال در قم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

محبی با اشاره به راه اندازی پایگاه خودرویی واکسیناسیون در قم تصریح کرد: هدف تسریع روند واکسیناسیون و افزایش کیفیت ارائه خدمات به گروه سنی ۷۰ سال به بالا است که همه‌ روزه این پایگاه که در بلوار شهید سلیمانی واقع شده از ساعت ۱۷ الی ۲۱ پذیرای مراجعان است.

محبی خاطرنشان کرد: بخشی از افراد بالای ۸۰ سال به دلیل عدم مراجعه به مراکز هنوز واکسیناسیون نشده‌ اند که سهمیه آن‌ ها محفوظ مانده اما تاکید می‌کنیم هر چه زودتر به یکی از مراکز واکسیناسیون جهت دریافت واکسن مراجعه کنند، ضمن اینکه در حال حاضر فرایند واکسیناسیون در قم شامل گروه سنی ۷۰ سال به بالا است و زمان واکسیناسیون سایر گروه‌ های سنی نیز اعلام خواهد شد.
 
  • نویسنده :
  • منبع :