نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از تایید کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مبنی بر تخلف در نحوه جذب حسین فریدون برای تحصیل در مقطع دکترا، پرونده وی را به قوه قضاییه ارجاع دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس گزارش کمیسیون آموزش در مورد موضوع پذیرش و نحوه جذب آقای حسین فریدون برای تحصیل در مقطع دکتری را بررسی کرده و در نهایت با اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و ارجاع پرونده وی به قوه قضاییه موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی متن گزارش تهیه شده در خصوص پذیرش و نحوه جذب آقای حسین فریدون برای تحصیل در مقطع دکتری را در جریان جلسه علنی امروز مجلس قرائت کرد.

در قسمت جمع بندی این گزارش آمده است که کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری با بررسی تمامی مستندات قابل دسترسی و استماع اظهارات مسئولان ذی ربط اعلام می‌دارد در موضوع ارجاعی در خصوص پذیرش و نحوه جذب آقای حسین فریدون برای تحصیل در مقطع دکترا تخلفات و عدم رعایت شئونات قانونی در موارد ذیل ثابت شده و کمیسیون در صورت رای مثبت نمایندگان خواستار ارسال پرونده به قوه قضاییه و مرجع ذی صلاح اداری است:

۱. اظهار معدل غیر واقعی برای دوره کار شناسی در حین ثبت نام توسط آقای حسین فریدون

۲. تخلف از مفاد تعهد کتبی و محضری ثبت شده به شماره ۱۹۲۵۰۶ مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۱۲ مبنی بر عدم اشتغال به هر گونه کار در دستگاه‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و مراکز مختلف اعم از خصوصی، دولتی و عمومی توسط آقای حسین فریدون.

۳. عدم رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط قانونی توسط «دانشگاه شهید بهشتی» در مطابقت اطلاعات اظهار شده توسط داوطلب با اسناد و مدارک مثبته.

۴. عدم رعایت مراحل سنجش علمی به صورت کامل برای داوطلب توسط دانشگاه شهید بهشتی

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس آیئن نامه داخلی مجلس با ارجاع بند ۳ و ۴ تخلفات نام برده به قوه قضائیه با اکثریت آرا موافق کردند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا