19 دی: وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های اختصاصی واکسن «رازی کوو پارس» پلتفرم انتخاب شده برای آن است، گفت: این پلتفرم در داخل کشور تولید شده و مشابه کیفیت آن در دنیا نیست.
به گزارش روز چهارشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «کاظم خاوازی» در مراسم تجلیل از دانشمندان تولیدکننده  واکسن کووپارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افزود: نکته دوم پیچیدگی طراحی، فاز استنشاقی این واکسن است که پس از دریافت دز آن، سطح ایمنی بدن نسبت به دز تزریقی این واکسن بسیار بیشتر است و تاجایی که خبر داریم در کشورهای دیگر مشابهی ندارد و کوبا به تازگی به مراحل ابتدایی آن دست یافته است.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که واکسن رازی با واکسن های دیگر تداخل دارویی پیدا نخواهد کرد، اظهارداشت: این واکسن نه تنها با واکسن های تزریق شده کووید - ۱۹ در بدن ترکیب نمی شود بلکه در صورت پیشرفت این بیماری و افزایش انواع آن در دنیا، با یک طراحی کوچک قابلیت مبارزه با نسل جدید این بیماری را خواهد داشت.
وی با بیان این که تزریق این واکسن از افتخارات من بوده است، تصریح کرد: ما به عنوان دست اندرکاران این واکسن وظیفه داشتیم با تزریق آن به خودمان از میزان سلامت و عملکرد این واکسن اطمینان حاصل کنیم.
خاوازی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری برای تیم موسسه رازی خاطرنشان کرد: اگر دلگرمی نامه های مقام معظم رهبری نبود ادامه این کار برای تیم موسسه رازی بسیار دشوار بود و از ایشان بابت عنایات و حمایت هایشان بسیار تشکر می کنم.
در پایان این مراسم، وزیرجهاد کشاورزی از دانشمندان، دست اندرکاران و حامیان مالی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برای ساخت واکسن «رازی کوو پارس» با اهدای لوح تقدیر قدردانی کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :