بامداد امروز سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب وارد کشورمان شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرتضی ضرابی روز سه شنبه با بیان اینکه با ورود این سامانه بارشی نخستین بارش‌ها از مراغه، پیرانشهر، تبریز و ارومیه گزارش شده است، گفت: پیش بینی می‌کنیم این سامانه در طی روز مناطق وسیع تری از آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه و ایلام را به شکل رگبار، رعد و برق، وزش باد‌های شدید و موقت تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: فردا این سامانه تقویت می‌شود و مناطق وسیع تری را از نیمه غربی کشور تحت تاثیر قرار می‌دهد و به دامنه‌های جنوبی البرز از جمله زنجان، قزوین، البرز و تهران می‌رسد. این سامانه همچنین بخش‌های مرکزی استان‌های قم، مرکزی، همدان و اصفهان را تحت تاثیر فعالیت‌های بارشی خود قرار می‌دهد و به تدریج برای روز پنجشنبه عمدتاَ بارش‌ها در نوار شمالی کشور و بخش‌هایی از شمال غرب استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کشورمان رخ خواهد داد.
کارشناس هواشناسی گفت: امروز پدیده باد در نوار غربی کشور پدیده غالب خواهد بود که می‌تواند باعث کاهش کیفیت هوا در استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام و خوزستان شود.
آقای ضرابی گفت: از لحاظ دمایی نیز با توجه به وزش باد‌های جنوبی روند افزایش دما را همچنان برای امروز و فردا در بخش‌هایی از استان‌های اردبیل و گیلان خواهیم داشت و پیش بینی می‌کنیم ۵ تا ۱۰ درجه به دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر به ویژه غرب سواحل دریای خزر افزوده شود.
کارشناس هواشناسی افزود: فردا تمرکز بارش‌ها عمدتا در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان خواهد بود.

  • نویسنده :
  • منبع : خبرگزاری صدا و سیما