19 دی: واحد فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در اطلاعیه‌ای توضیحاتی در خصوص حادثه رخ‌داده در شهربازی بوستان علوی ارائه کرد.
به گزارش سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، در این اطلاعیه آمده است: شهربازی بوستان علوی در تیرماه ۹۹ افتتاح‌شده و پس از ۹۰ روز فعالیت با توجه به استقبال شهروندان از این شهربازی، دستگاه بازی تاب اسکای با ارتفاع ۲۴ متر و تعداد سرنشین ۲۴ نفر با سیستم تمام هیدرولیک راه‌اندازی شد.

در ادامه این اطلاعیه با اذعان به اینکه از زمان افتتاح دستگاه، بیش از ۱۵ هزار نفر از آن استفاده کرده‌اند عنوان گردید پس از تکمیل چک لیست‌های روزانه، هفتگی و ماهانه و نظارت مستمر مجوز فعالیت آن صادر گردیده و تصریح گردیده: دستگاه تاب اسکای دارای مجوز استاندارد از اداره کل استاندارد قم تا بهمن ۱۴۰۰ است اما متأسفانه ساعت ۱ بامداد ۱۴ خردادماه با توجه به درگیری پیش‌آمده در صف مراجعین، اپراتور دستگاه جایگاه خود را جهت ایجاد نظم رها کرده و همین مسئله موجب شده سرعت دستگاه افزایش‌یافته و یکی از صندلی‌ها به دوربین مداربسته نصب‌شده در نزدیکی دستگاه برخورد نماید.

در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: در این حادثه یک نفر از شهروندان آسیب جزئی دیدند که بلافاصله پس از انتقال به مرکز درمانی به‌صورت سرپائی خدمات درمانی صورت گرفته و همان شب مرخص شدند که از این شهروند محترم دلجویی لازم به‌عمل‌آمده است.

در پایان این اطلاعیه سازمان پارک‌ها و فضای سبز تأکید گردیده دوربین مداربسته نصب‌شده در کنار دستگاه جهت کنترل مباحث ایمنی بوده و دستگاه فوق مجوز استاندارد و بهره‌برداری را اخذ نموده است. همچنین در صورت عدم اخذ مجوز استاندارد و بهره‌برداری هر یک از دستگاه‌ها در کلیه شهربازی‌های طرف قرارداد سازمان، این سازمان مجوز استفاده ازآن‌جهت شهروندان را به بهره‌برداران نخواهد داد. در این راستا بهره‌بردار شهربازی بوستان علوی صبح روز مورخ ۱۴/۰۳/۱۴۰۰ به سازمان پارک‌ها و فضای سبز احضار و اعلام نمود با اپراتور متخلف برخورد و برکنار گردیده و همچنین تذکرات و اخطار کتبی به پیمانکار و بهره‌بردار مجموعه داده شد. ضمناً به بهره‌بردار اعلام گردیده تا زمان بازدید مجدد کارشناسان اداره کل استاندارد قم حق بهره‌برداری و مسافر گیری از دستگاه مذکور را نخواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :