19 دی: یار دیرین امام خمینی حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور صبح امروز بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت.
متن اطلاعیه دفتر ایشان بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
‎«یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَهً مَرْضِیَّهً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی»

روح بزرگِ مبارز شجاع، جانباز انقلاب اسلامی، یاور و شاگرد همیشگی امام راحل و خادم و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام *سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور* مقارن با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به خدا پیوست.

او که عمر خویش را سراسر در راه اعتلای اسلام و انقلاب، آزادی قدس شریف و دفاع از مظلومین وقف کرده و از بنیانگذاران حزب‌الله لبنان بود، در این راه از اهدای جسم و جان خویش هیچگاه دریغ نکرد، آنچنان که در انفجار تروریستی سال ١٣۶٢ به عاملیت نیروهای رژیم اشغالگر قدس تا مرز شهادت پیش رفت؛ وی همواره مغضوب مستکبران سفاک و محبوب مظلومان و مومنین قرار داشت. طی ده سال آخر عمر پربار خویش، در جوار بارگاه نورانی حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) سکنی گزید و اکنون میهمان وجود مقدس ائمه معصومین علیهم‌السلام خواهد بود. (ان شاءالله)

عروج ملکوتی این بزرگ‌مرد را به همه مجاهدین راه حق، مومنین و محبین تسلیت عرض کرده و از پیشگاه حضرت باری‌تعالی تعجیل در فرج موعود آل محمد(ص) را خواستاریم. باشد که با ظهور آن حضرت تسکین حقیقی بر دردها و آلام مظلومین عالم قرار گیرد.
آن مرحوم، وزیر کشور و سفیر ایران در سوریه در دهه ۶۰ و نماینده دوره‌های سوم و ششم مجلس بود.

  • نویسنده :
  • منبع :