نخستین محموله دانش بنیان کیت‌های تشخیصی سرولوژی کویید- ۱۹ شامل ۴۰ هزار تست به کشور آلمان صادر شد.

نخستین صادرات محموله دانش بنیان کیت‌های تشخیصی سرولوژی ویروس کرونا امروز - سه شنبه - از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد آلمان انجام شد.

یاشا فرخ زاد مدیر بازرگانی شرکت دانش بنیان پیشتاز طب در گفت و گو با ایرنا در خصوص صادرات این محصول دانش بنیان اظهار داشت: در یک ماه گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز به کیت های تشخیصی آن با  تلاش دانشمندان جوان این شرکت توانستیم با سرعت کیت های سرولوژی کووید ۱۹ را با بالاترین کیفیت تولید و مجوزهای لازم را از انستیتو پاستور ایران، اداره کل تجهیزات پزشکی دریافت کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: توانایی این شرکت دانش بنیان تولید یک میلیون تست در روز است و کاملا قابلیت تامین نیاز کشور را داریم، در حال حاضر بیش از ۴۰ کشور تقاصای دریافت محصولات مرتبط با کرونا را اعلام کردند که با توجه به بیش از ۲۰ کشوری که نمایندگان خودمان هستند جمعا بیش از ۶۰ کشور در حال حاضر متقاضی این محصول هستند. 

مدیر بازرگانی شرکت دانش بنیان پیشتاز طب یادآور شد: کشورهایی مثل آلمان، ترکیه، لهستان  و چند کشور در آمریکای جنوبی، کشورهای مستقل مشترک المنافع - سی آی اس (CIS) درخواست کننده این کیت ها هستند. 

فرخ زاد با یادآوری این که میزان نیاز کشور به این کیت ها بر اساس سیاست های اخلی مشخص می شود و آنها تعیین می کنند که چقدر خرید باید داشته باشند، افزود: ما آمادگی تامین نیاز داخلی را داریم و مازاد نیاز را برای صادرات آماده می کنیم. 

وی یادآور شد: بعد از ارسال این محموله به آلمان به کشور ترکیه نیز صادرات انجام می شود، البته قراردادهای بسیاری در حال انعقاد با سایر کشورهای متقاضی با حجم های بالا است. 

وی در خصوص مزیت این کیت نسبت به کیت های موجود در دنیا گفت: قیمت کیت های ما به لحاظ ارزآوری برای فروش داخلی از کمترین قیمت کیت های خارجی کویید ۱۹، چند برابر کمتر است، بنابراین این کیت ها هم در زمینه صادرات ارزآوری خواهد داشت و هم در مقابل واردات نیاز به ورادات این کیت ها با چند برابر قیمت وجود ندارد و صرفه جویی ارزی می شود. 

این مسوول در شرکت دانش بنیان با یادآوری اینکه این شرکت دارای مجور سی ای (مجوز فروش در اتحادیه اروپا) را دارد، گفت: این شرکت تولید کننده کیت های تشخیصی است و اکنون با تولید کیت های کرونایی کووید- ۱۹، ۵۶ نوع کیت سرولوژی در ۹ پنل از قبیل پنل تیروئید، پنل باروری، پنل بیماری عفونی، پنل غربالگری نوزادان، پنل تومارها تولید می کنیم. 

فرخ زاد یادآور شد: این شرکت ۲۲ سال است که تاسیس شده و بیش از ۱۸ سال است که در عرصه صادرات فعالیت می کند و در بازارهای جهانی حضور داردو تا به حال به بیش ۲۵ کشور صادرات داشته ایم و در حال حاضر نمایندگان خارجی ما خرید سالانه دارند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا