19 دی: به بهانه کتک خوردن امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، در گزارشی به فهرست سیاستمداران کتک‌ خورده جهان اشاره شده است.
در جریان سفر روز سه‌ شنبه رئیس‌ جمهور فرانسه به منطقه «دروم» در جنوب‌ شرق این کشور، هنگام دیدار از شهر، یک نفر از میان جمعیت به صورت «امانوئل ماکرون» سیلی زد. 
 
تصاویری که از لحظه این حادثه در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، رئیس جمهور فرانسه را در حال گام برداشتن به سوی گروهی از شهروندان نشان می دهد. در ادامه یک مرد پس از رسیدن امانوئل ماکرون به شهروندانی که پشت نرده ها در انتظار او بودند به وی سیلی می زند.
 
French-President-Emmanuel-Macron-Slapped-In-Public
 
پس از واقعه، دو نفر از ماموران امنیتی ماکرون، مرد سبزپوش مهاجم را گرفتند و یک مامور دیگر ماکرون را به کناری برد. ماکرون مدت کوتاهی در میان جمعیت باقی ماند و سپس نگهبانان او را از صحنه خارج کردند.
رسانه های فرانسه گزارش داده اند که دو نفر به دنبال حادثه روز سه شنبه در بازداشت موقت به سر می برند. بنا به اعلام دادستانی فرانسه بازداشت شدگان دو مرد 28 ساله و اهل ناحیه دروم در منطقه «اوورن رون آلپ» هستند و هیچ کدام سابقه محکومیت قضایی ندارند.
 
media_7c9ada22fc56419eba46e4d97f39848d-DMID1-5r4sa0gn6-640x452
 
در تصاویر منتشرشده از حادثه صدای فردی شنیده می شود که ابتدا یکی از شعارهای تاریخی سلطنت طلبان در فرانسه را سر می دهد. فرد شعاردهنده در ادامه علیه جریان سیاسی حامیان امانوئل ماکرون فریاد می زند.
یکی از بازداشت شدگان از علاقمندان به تاریخ هنرهای رزمی در اروپا است و در صفحه اینستاگرام خود عکسی با لباس رزمی جنگجویان در قرون وسطی منتشر کرده است.
فرمانداری دروم به دلیل تهاجم به مقام دولتی شکایتی را به ثبت رسانده است.
این حادثه در شهر کوچک «تن هرمیتاژ» روی داد. کاخ الیزه اعلام کرد که امانوئل ماکرون پس از این حادثه سفر خود به ناحیه دروم را پی گرفته است.
امانوئل ماکرون در سفر به منطقه دروم، با رستوران‌ داران و دانشجویان دیدار و با آنان درباره بازگشت به زندگی عادی پس از همه‌ گیری کووید 19 صحبت کرد.
 
000_9BM39L
 
«ژان کاستکس» نخست وزیر فرانسه در مجلس ملی این کشور در واکنش به این حادثه بر لزوم پرهیز از خشونت در سیاست تاکید کرد. وی گفت: «سیاست به هیچ وجه نمی تواند به معنای خشونت باشد؛ تهاجم کلامی و از آن بدتر تهاجم فیزیکی!»
«مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی «اتحاد ملی» حادثه سیلی زدن به رئیس جمهور فرانسه را محکوم کرد. «ژان لوک ملانشون» رهبر حزب چپگرای «فرانسه تسلیم ناپذیر» نیز با امانوئل ماکرون ابراز همبستگی کرد.
امانوئل ماکرون طی روزهای گذشته بر تعداد سفرهای داخلی خود افزوده است. تحلیلگران سیاسی این سفرها را سرآغاز کارزار انتخاباتی او برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2022 می دانند.
به بهانه کتک خوردن امانوئل ماکرون، در این گزارش به فهرست سیاستمداران کتک‌ خورده جهان می پردازیم:
پرتاب لنگه کفش به سوی جورج بوش
در غروب یکشنبه 14 دسامبر 2008 (24 آذر 1387) در جریان مصاحبه مشترک مطبوعاتی جرج بوش، رئیس‌ جمهور آمریکا و نوری مالکی با خبرنگاران در بغداد، توسط «منتظر الزیدی» خبرنگار عراقی تلویزیون البغدادیه رخ داد.
در حالیکه منتظر الزیدی کفش‌ های خود را یکی پس از دیگری به سمت بوش پرتاب کرد، او با عکس‌ العمل به موقع از برخورد کفش‌ ها با سرش جلوگیری کرد. الزیدی پس از پرتاب اولین کفش به بوش وی را «سگ» خطاب کرد.
 
f_mo_lon_bagshoe_180502
 
او کفش‌ های خود را «بوسه خداحافظی» از طرف مردم عراق نامید.
الزیدی در حالی که کفش را به سمت بوش پرتاب می‌ کرد، فریاد زد: ای سگ این بوسه خداحافظی برای توست.
چند ثانیه پس از حمله الزیدی، محافظان امنیتی نوری المالکی وی را دستگیر کردند و وی را به مکانی نامعلوم منتقل نمودند. 
 
پرتاب کفش به طرف نخست وزیر چین
سنت پرتاب کفش ادامه پیدا کرد و در تاریخ 15 بهمن 1387 «ون‌ جیابائو» نخست‌ وزیر وقت چین در دانشگاه کمبریج در جریان سخنرانی هدف پرتاب کفش از سوی دانشجویان قرار گرفت.
 
unnamed (6)
 
فرد معترض کفش ورزشی اش را به طرف نخست وزیر چین پرتاب کرد و فریاد زد این سخنرانی ننگین است.
این کفش به ون جیابائو برخورد نکرد.
 
پرتاب مجسمه به‌ برلوسکنی
در 23 آذر 1388 پرتاب مجسمه به‌ سوی «سیلویو برلوسکنی» نخست‌ وزیر ایتالیا که باعث جراحت شدید او شد، نام این سیاستمدار جنجالی اروپا را به فهرست رهبرانی در جهان اضافه کرد که کتک خورده‌ اند.
برلوسکنی بدون توجه به تذکرات امنیتی کار غیرمعمولی کرد و مستقیما به میان مردم رفت. 
 
berlusconiattacked
 
در اثر این حمله، برلوسکنی با بینی شکسته و 2 دندان افتاده و لب پاره شده در بیمارستان بستری شد. 
برلوسکنى سپس به مجرى یک شبکه تلویزیونى ایتالیا که به عیادت وى رفته بود گفت که این یک معجزه بوده که وى یک چشم خود را در این حمله از دست نداده است.
پلیس ایتالیا اعلام کرد مردی که تعادل روانی نداشته با مجسمه‌ ای از کلیسای میلان صورت نخست‌ وزیر را خونی کرده‌ است.
 
کتک خوردن مقام ارشد انگلیس در خیابان
«استوارت جکسون» نماینده محافظه‌ کار پارلمان انگلیس که برای خرید با همسر خود بیرون رفته بود، پس از آنکه مشاهده کرد شخصی در حال پرتاب شیشه مشروب خود به سمت شیشه‌ های یک اتوبوس است، تلاش کرد تا وی را متوقف کند. پس از این اقدام نماینده انگلیسی، وی که با حمله فرد مهاجم روبرو شد. این فرد که به گفته پلیس 20 ساله بوده است، اقدام به کتک زدن این نماینده پارلمان کرده است.
 
_61935482_stewart_jackson_peterbo_cons_mp
 
جکسون در توصیف ضربات این فرد گفته است: او به من نزدیک شد و چند پرتاب انجام داد که البته به خطا رفت، ولی ضربه‌ ای زد که به من خورد، اما خیلی بد مجروح نشدم. او سپس فرار کرد و همسر من با پلیس تماس گرفت.
پلیس نهایتا این فرد را دستگیر کرده است.
 
کتک خوردن مقام جنبش فتح توسط نماینده فلسطینی
در روز چهارشنبه 27 آذر 1392 عضو مجلس قانونگذاری فلسطین هنگام تدارک برای استقبال از وزیر خارجه چین در هتلی در رام الله، به «جبریل رجوب» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح حمله ور شد و وی را مورد ضرب و شتم قرار داد و تا قبل از میانجیگری حاضران، چند سیلی به صورت وی نواخت.
 
کتک خوردن مقام جنبش فتح توسط نماینده فلسطینی
 
به گفته شاهدان، این حادثه در هتل گراند پارک شهر رام الله به وقوع پیوست و به علت دخالت اطرافیان، رجوب نتوانست به این اقدام ابوالرب پاسخ  دهد.
چند ماه پیش از آن ابوالرب از جانب همراهان رجوب مورد تعرض قرار گرفت و اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح برای حل و فصل این مشکل وارد عمل شدند اما موفق نشدند؛ ابوالرب در آن زمان گفته بود که در قبال این اقدام سکوت نخواهد کرد.
خاطرنشان می شود که چند هفته پیش از آن رجوب هنگام بازدید از رام الله ابوالرب را طرد کرد و حدود دو ماه پیش نیز یکی از همراهان رجوب، ابوالرب را مورد ضرب و شتم قرار داد و از آن زمان تهدیدات و اختلافات بین این دو شدت یافت.
 
حمله به وزیر فرهنگ تونس
در همان سال 1392 «ناصرالدین السهیلی» یک هنرپیشه تونسی در یک حادثه بی سابقه در این کشور به «مهدی مبروک» وزیر فرهنگ تونس حمله کرد. این اولین باری بود که یک وزیر مورد حمله قرار می گرفت.
 
alalam_635123724307064453_25f_4x3
 
این حمله هنگام سخنرانی وی در سالگرد مرگ نماینده دیگری در یک مرکز فرهنگی در تونس صورت گرفت.
رسانه ها اظهار داشتند که السهیلی با یک ضربه سر به مبروک حمله کرد و سپس تخم مرغی را به سمت سر وزیر انداخت. 
 
پرتاب کفش به سمت هیلاری کلینتون در لاس‌ وگاس
فروردین سال 1393 یک زن در هنگام سخنرانی هیلاری کلینتون در کنفرانسی در لاس‌ وگاس، به سمت وی کفش پرتاب کرد که در پی این حادثه، نیروهای پلیس این زن را بازداشت کردند.
یک زن در هنگام سخنرانی هیلاری کلینتون در کنفرانسی در لاس‌ وگاس، به سمت وی کفش پرتاب کرد که در پی این حادثه، نیروهای پلیس این زن را بازداشت کردند.
در هنگام سخنرانی هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا در کنفرانس بازیافت زباله‌ ها در لاس‌ وگاس در ایالت نوادا در غرب آمریکا، یک زن به سمت کلینتون کفش پرتاب کرد.
041014_sr_shoe3_640
140410-hillary-clinton-jms-1907-316641
 
کلینتون 66 ساله از پرتاب این کفش آسیبی ندید و کفش با فاصله چند سانتیمتری از سرش عبور کرد و حاضران در این نشست پس از این حادثه خندیدند.
کلینتون پس از این حادثه عنوان داشت: آیا این شخص چیزی به سمت من پرتاب کرد؟ آیا این بخشی از سیرک آفتاب است؟ و سپس به سخنرانی خود ادامه داد.
سخنگوی دستگاه امنیت ریاست جمهوری آمریکا در آن زمان عنوان داشت: زنی که به سمت کلینتون کفش پرتاب کرد، دعوتنامه‌ ای برای حضور در جلسه سخنرانی کلینتون نداشت و نیروهای این دستگاه و نگهبانان پیش از این حادثه، این زن را تحت نظر گرفته بودند.
 
معترضان فلسطینی به سوی وزیر خارجه کانادا تخم‌ مرغ پرتاب کردند
در تاریخ 28 دی 1393 معترضان فلسطینی به سمت کاروان حامل «جان بیرد» وزیر خارجه کانادا که به رام الله رفته، تخم مرغ پرتاب کردند.
تخم‌ مرغ‌ ها به وزیر اصابت نکرد هر چند به کاروان خودروهای حامل او برخورد کرد.
 
canada
 
مخالفان سفر بیرد به مناطق اشغالی، بیرون ساختمان وزارت خارجه تشکیلات خودگردان تجمع کرده بودند و روی پلاکاردهایی نوشته بودند کسی به وزیر خارجه کانادا خوش‌ آمد نخواهد گفت.
دلیل اعتراض فلسطینیان، مواضع کانادا در قبال حضور تشکیلات خودگردان در مجامع بین‌ المللی است.
کانادا مخالف پذیرفتن فلسطینیان در سازمان ملل به عنوان ناظر غیر عضو بود هر چند در نهایت دولت فلسطینی ناظر غیرعضو سازمان ملل متحد شد.
 
پرتاب تخم مرغ و بطری به نخست وزیر کره جنوبی
در تاریخ 25 تیر 1395 ساکنان خشمگین یک شهرک در کره جنوبی در اعتراض به طرح دولت این کشور برای استقرار سامانه موشکی آمریکایی تاد در مجاورت منطقه خود، به سمت نخست وزیر کره جنوبی تخم مرغ و بطری های آب پرتاب کردند. 
 
south korea
 
«هوانگ کیو- آن» نخست وزیر کره جنوبی برای تشریح برنامه های دولت به منظور استقرار سامانه موشکی تاد به منطقه سانگجو در جنوب شرق این کشور سفر کرده بود،  ولی بلافاصله پس از آغاز سخنرانی وی در جمع مردم این شهر، ساکنان خشمگین با ایجاد سر و صدا و به نشانه اعتراض به استقرار این سامانه موشکی در منطقه محل سکونت خود،‌ به سوی نخست وزیر تخم مرغ و بطری های شیشه ای پرتاب کردند.
ظاهرا هیچیک از این تخم مرغ ها مستقیما به شخص نخست وزیر اصابت نکرد و ماموران امنیتی با استفاده از چتر و کیف از وی محافظت کردند. 
 
کتک خوردن وزیر زن فرانسوی
در تاریخ 26 خرداد 1396 وزیر سابق محیط زیست فرانسه حین توزیع نشریه در بازار پاریس قبل از انتخابات پارلمانی، مورد ضرب و جرح یک مرد فرانسوی واقع شد و برای مدت کوتاهی بیهوش شد.
 
777813_658
 
یک شخص 50 ساله این نشریات را به طرف صورت ناتالی پرتاب کرد و او را نقش بر زمین ساخت که پس از آن به بیمارستان انتقال یافت.
 
پرتاب لنگه کفش به حکمتیار 
در تاریخ 31 شهریور 1396 فردی در جریان نماز جمعه در هرات به سوی «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی لنگه کفش پرتاب کرده و نماز جمعه مختل شده است.
حکمتیار در نماز جمعه در مسجد جامع هرات حضور داشت و در وقت خواندن خطبه، یکی از نمازگزاران به سوی او کفش پرتاب کرد.
 
8817.1
 
عکس شبکه‎ های اجتماعی از لحظه پرتاب کفش نشان می ‎دهد که فردی از صف چهارم یا پنجم این کار را انجام می‌ دهد.
شاهدان عینی گفته‎ اند که پس از پرتاب کفش، صف نماز بهم خورد و بسیاری ‎ها به گمان این که مهاجم انتحاری وارد نمازگزاران شده، محل را ترک کردند.
 
کتک‌ خوردن وزیر امور اجتماعی تونس بوسیله یک کارفرمای بدرفتار
در سال 1397 «محمد الطرابلسی» وزیر امور اجتماعی تونس به طور تصادفی از دست یک کارفرمای عصبانی بدرفتار با کودکان کار در یکی شهرهای استان «صفاقس» کتک خورد که بر اثر شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شد.
 
fcd4373e-8b4a-4274-9702-daaaff23a6e3_16x9_1200x676
 
وزارت امور اجتماعی تونس در بیانیه‌ ای اعلام کرد ماجرا از آنجا شروع شد که وزیر امور اجتماعی تونس برای خرید مایحتاج خود از قبیل حبوبات در بازارچه‌ ای محلی در یکی از خیابان‌ های اصلی شهر «ساقیه الزیت» از توابع استان «صفاقس» در جنوب تونس توقف کرده بود.
وزیر تونسی در آن بازارچه و هنگام خرید از یک سبزی فروشی ناگهان متوجه بدرفتاری و خشونت شدید صاحب مغازه با تعدادی از کودکانی شد که به طور غیر قانونی در آن مغازه به کار گرفته شده‌ اند.
یکی از کودکان در اثر بدرفتاری‌ های مدام صاحب کار خود شدیدا افسرده و دچار وضعیت بد روحی و روانی شده بود که وزیر با مشاهده وضعیت او تلاش کرد با دخالت صاحب کار را متقاعد کند که اقدام او در به کارگیری کودکان و بدرفتاری با آنها و اعمال خشونت علیه‌ کودکان مخالف قانون است اما صاحب مغازه که از دخالت وزیر عصبانی شده بود به همراه شریک خود بدون شناخت قبلی به سوی وزیر امور اجتماعی را به طور مفصل کتک کارى کرده و روانه بیمارستان کردند.
در پی این حادثه وزارت امور اجتماعی تونس سریعا با ابلاغ مسئولین امنیتی و قضایی ذیربط یک قاضی ویژه امور کودکان را فرا خوانده آنها را مأمور رسیدگی به این پرونده کرد.
صاحب مغازه و شریک او که متهمان این پرونده هستند با دستور دادستانی کل کشور بازداشت شدند.
این وزارتخانه در بیانیه خود ضمن تاکید این که به کارگیری کودکان طبق قوانین این کشور ممنوع است، اعلام کرد با کلیه متخلفان در این زمینه برخورد قانونی خواهد کرد.
متهمان در بازجویی‌های اولیه با اظهار پشیمانی نسبت به سوءرفتار خود با وزیر گفتند که او را نشناخته بودند زیرا که لباس عادی بر تن داشت.
 
پرتاب تخم مرغ به سر ماکرون 
در تاریخ 11 آذر 1397 امانوئل ماکرون رئیس‌ جمهور فرانسه با تخم‌ مرغ هدف حمله معترضان قرار گرفت.
 
EggPresidentialCampaigner-848223
 
 
حمله با «تخم مرغ» به سناتور افراطگرای استرالیایی
یک جوان خشمگین استرالیایی در اسفند سال 1397 در نشست خبری به سوی سناتور راستگرای افراطی که تلاش کرد حمله تروریستی در نیوزلند را به امور مهاجرتی مرتبط کند، تخم مرغ پرتاب کرد.
یک سناتور راستگرای افراطی استرالیایی پس از سخنان اسلام‌ستیزانه‌اش که به دنبال قتل عام نمازگزاران در شهر «کریستچرچ» در نیوزلند صورت گرفت،  با تخم مرغ هدف حمله قرار گرفت.
 سناتور «فریزر آنینگ» از ایالت «گوینزلند» روز بعد از حمله تروریستی به مسلمانان در نیوزیلند حین برگزاری نشست مطبوعاتی در ملبورن هدف اصابت یک تخم مرغ که از سوی پسری 17 ساله پرتاب شد، قرار گرفت. این اقدام با خشم آنینگ مواجه شد به طوری که وی  بلافاصله به صورت این جوان ضرباتی زد. این غائله سرانجام با وساطت یک نیروی امنیتی خاتمه یافت.
 پلیس ملبورن نیز بعد از دستگیری این جوان 17 ساله با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به آزادی وی، از انجام تحقیقات آتی در این زمینه خبر داد.  
1
بر اساس این گزارش، تلاش‌های این سناتور افراطگرا که سعی کرد حمله تروریستی علیه نمازگزاران در نیوزلند را به امور مهاجرتی مرتبط کند، با محکومیت بین‌المللی مواجه شد. سخنان این سناتور استرالیایی واکنش «اسکات موریسن» نخست وزیر  این کشور را  نیز به همراه داشت به طوری‌که وی اظهارات آنینگ  را «زشت» توصیف کرد و افزود، این اظهارات جایی در استرالیا ندارد و موریسن باید از خود خجالت بکشد.
 فریزر آنینگ بارها سخنان نژادپرستانه بیان کرده و خواستار اجرای  محدویت علیه مسلمانان در استرالیا شده است.
در حمله مسلحانه تروریستی علیه  دو مسجد در شهر «کریست‌چرچ» در نیوزلند یک تروریست به سوی 200 نمازگزار که در حال ادای فریضه نماز جمعه در این دو مسجد شلیک کرد. در جریان این حادثه تروریستی دست‌کم 51 نفر کشته و ۳۰ تن مجروح شدند.
این حادثه تروریستی  با محکومیت  بسیاری از کشورها و شخصیت‌های جهان مواجه شد.
همچنین مردی که ۵۱ نفر را در دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند به ضرب گلوله به قتل رسانده بود پس از دستگیری و محاکمه  به حبس ابد، بدون امکان عفو، مجازات شده است.
برنتون ترنت، ۲۹ ساله اهل استرالیا، در جریان محاکمه اتهام قتل این ۵۱ نفر، تلاش برای قتل ۴۰ نفر دیگر و یک اتهام تروریستی را پذیرفت.
 
پرتاب گوشی موبایل به سمت ترامپ 
در تاریخ 6 اردیبهشت 1398 سخنرانی دونالد ترامپ در نشست انجمن ملی سلاح با حاشیه‌ ای جالب همراه بود و آن هم پرتاب یک گوشی موبایل به سمت رئیس‌ جمهور آمریکا در ابتدای سخنرانی وی بود.
 
maxresdefault (3)
 
ترامپ حین سخنرانی در این کنفرانس، خودکاری را به سوی جمعیت پرتاب کرد، این حرکت بعد از پرتاب موبایل از سوی یکی از حضار به روی سن و با فاصله از ترامپ انجام شد.
 
 
کتک خوردن سخنگوی کاخ سفید از مقام های کره شمالی
در روز یکشنبه 9 تیر 1398 «استفانی گریشام» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید با مقام‌ های کره شمالی در منطقه غیرنظامی میان دو کره گلاویز شد.
این حادثه در محل استقرار خبرنگاران کاخ سفید روی داد.
در پی این اتفاق، خبرنگاران کره شمالی با عجله وارد اتاقی شدند که دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا و کیم جونگ‌ اون رهبر این کشور مشغول گفت‌ و گوی خصوصی بودند.
یک منبع آگاه گفت که گریشام با مقام‌ های کره شمالی «درگیر شده» و در نتیجه دچار کبودی شده است.
 
76IMPL66QFEU3IE7QTYMNEHGAM
 
کمی بعد گریشام در حالی دیده شد که داشت خبرنگاران را به خارج از ساختمان محل دیدار کیم و ترامپ راهنمایی می‌ کرد.
 
در ادامه تصاویری از سیاستمداران در سرتاسر جهان مشاهده می کنیم که یکدیگر را کتک می زنند:
سیاستمداران ژاپنی در سال 2015 بر سر لایحه مربوط به امنیت با یکدیگر درگیر شدند
 
1
 
«لئونگ کوک» قانونگذار طرفدار دموکراسی، شیئی را به سمت «جان تسانگ» وزیر دارایی هنگ کنگ پرتاب کرد.
 
2
 
یک نماینده پارلمان ترکیه در هنگام نزاع در مورد قانونی برای تقویت اختیارات پلیس در پارلمان ترکیه زمین می خورد.
 
3
 
اعضای پارلمان آفریقای جنوبی هنگام سخنرانی رئیس جمهور کشور درگیر می شوند.
 
4
 
یک قانونگذار از حزب حاکم ترکیه یک سیاستمدار مخالف را با مشت می زند.
 
6
 
«لئونگ کوک» قانونگذار طرفدار دموکراسی، سعی در پرتاب یک چکش پلاستیکی در هنگ کنگ دارد.
 
7
 
یکی دیگر از سیاستمداران مخالف ترک پس از یک درگیری، دچار خون دماغ می شود.
 
8
 
قانون گذاران تایوانی بر سر ساخت نیروگاه جدید با هم گلاویز می شوند.
 
10
 
یک قانونگذار هنگ کنگی بالشی را به سمت وزیر دارایی انداخت تا خواستار مزایای بازنشستگی جهانی بشود.
 
11
 
در مقدونیه، درگیری در مورد بودجه سال 2013 در مجلس درگرفت.
 
12
 
پارلمان اوکراین سال 2014 در جریان بحث درباره حق رأی دچار هرج و مرج و درگیری شد.
 
13
 
خشونت به طور نگران کننده ای در پارلمان اوکراین رایج است. در جریان این درگیری، نمایندگان مجلس در اعتراض به معامله با نیروی دریایی روسیه تخم مرغ و بمب های دودزا پرتاب کردند.
 
14
 
نایب رئیس پارلمان اوکراین حتی یک بار سعی کرد یک معاون را خفه کند.
 
15
 
یک سال بعد، معاون دیگری بر روی نایب رئیس مجلس آبجوش ریخت.
 
16
 
حتی یک عضو پارلمان اوکراین پس از یک درگیری خشونت آمیز مجبور شد به زور و با برانکارد بیرون انداخته شود.
 
17
 
کراوات سلاح های مناسبی برای این قانونگذاران ترک بود.
 
18
 
این نمایندگان ترکیه یک قدم جلوتر گذاشتند.
 
19
 
این قانونگذار کره جنوبی با مخالفت با توافق نامه تجارت آزاد با آمریکا در سال 2011، گاز اشک آور به سمت رئیس مجلس شورای ملی پرتاب کرد.
 
20
 
اعضای مخالفان سریلانکا وقتی رئیس جمهور بودجه سال 2012 خود را ارائه داد، با هم درگیر شدند.
 
21
 
بحث های ریاضت اقتصادی به یک درگیری همه جانبه در پارلمان ایتالیا تبدیل شد.
 
22
 
این قانونگذار کره جنوبی سعی کرد از درگیری بر سر لایحه زیست محیطی فرار کند.
 
23
 
در تایوان، اعضای حزب مخالف در یک سال انتخاباتی داغ علیه حزب حاکم شورش کردند.
 
24
 
درگیری سیاسی در تایوان نیز بسیار شایع است. این قانونگذار پس از آنکه قانون گذاران شروع به پرتاب سنگ و بسته های ناهار به یکدیگر کردند، زخمی شد.
 
25
 
در بولیوی، «معاون بومی ناشناس» در جلسه کنگره به یکی از اعضای مخالف حمله کرد.
 
26
 
این سناتور ایتالیایی مجبور شد به زور رای اعتماد ندهد.
 
27
 
در مکزیک، جنگ در صحن کنگره پس از تلاش یک حزب برای تصاحب تریبون آغاز شد.
 
28
 
قانون گذاران کره جنوبی رئیس مجلس را به معنای واقعی کلمه از کرسی خود به زیر انداختند.
 
29
 
در تازه ترین مورد، روز گذشته دو عضو کنگره بولیوی هنگام سخنرانی وزیر کشور در جلسه علنی پارلمان با مشت و لگد به جان هم افتادند.
بر اساس تصاویری که از تلویزیون پخش می‌ شد، در حالی که «فرناندو دل کاستیو» وزیر کشور در حال خواندن این گزارش بود، نمایندگان «هری مونترو» از حزب راستگرای کریموس (مخالف) و «آنتونیو گابریل کلوکه» از جنبش به سمت سوسیالیسم (حزب حاکم) با یکدیگر در صحن مجلس درگیر شدند.
 
44004209-9667469-image-m-2_1623227945295
 
مونترو نماینده مجلس بولیوی از وزیر کشور خواستار احترام را رعایت کند که کلوکه و عده‌ای از هم حزبی هایش به او معترض شدند. دو نفر سپس دست به یقه شدند و کلوکه روی زمین افتاد و رقیبش او را زیر مشت و لگد گرفت.
 
44004203-9667469-image-m-6_1623227975414
 
دو نماینده دیگر، تاتیانا آنیاز از کریموس و ماریا آلانوکا از جنبش به سمت سوسیالیسم نیز در مکان دیگری از پارلمان با یکدیگر درگیر شدند و مو‌های یکدیگر را کشیدند. جلسه پارلمان برای بازگشت آرامش تعلیق شد و وزیر در نهایت توانست گزارش خود را به پایان برساند.
         
  • نویسنده :
  • منبع : جماران