19 دی: کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد، با تزریق ۸۴۵ میلیون دوز واکسن ضد کرونا به ۶۲۲ میلیون تن، چین در رتبه اول تزریق تعداد دوز و همچنین تعداد افراد واکسینه شده در جهان قرار دارد.
به گزارش شینهوا، «چوی گانگ» از مقامات کمیسیون ملی بهداشت چین روز شنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد، کار واکسیناسیون ویروس کرونا در چین به شکل پایدار و منظم پیش می رود.
این مقام چینی در بخش دیگری از سخنانش به ثبت ۳۵ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر داد و گفت: از این تعداد هشت مورد آن در جنوب استان گوانگدونگ و ۲۷ مورد آن از خارج کشور به داخل منتقل شده است.
وی با بیان اینکه هیچ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور ثبت نشده است، افزود: در شبانه روز گذشته ۲۷ مورد بدون علامت جدید نیز ثبت شد به این ترتیب تعداد افراد مبتلا به کرونا بدون علامت به ۳۸۳ تن رسیده است.
تا کنون در سرزمین اصلی چین تعداد ۹۱ هزار و ۳۹۴ تن به ویروس کرونا مبتلا شده اند، در عین حال چهار هزار و ۶۳۶ تن هم فوت شده اند.
چین از جمله کشورهایی بود که خیلی سریع ویروس کرونا را کنترل کرد و زندگی مردم به صورت عادی برگشت اما در چند ماه گذشته روزانه شاهد ثبت موارد محدودی بوده است که همین موضوع باعث شده همزمان با گسترش واکسیناسیون، قرنطینه و اعمال محدودیت در برخی استان های این کشور از سرگرفته شود.

  • نویسنده :
  • منبع :