19 دی: وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو دست به‌کار تدوین لایحه مرتبط با ساماندهی رمزارزها شده و به‌زودی لایحه مذکور را به دولت ارائه می‌دهیم و دولت نیز در اسرع وقت به مجلس تقدیم خواهد کرد.
رضا اردکانیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دولت لایحه مرتبط با ساماندهی رمزارزها را به مجلس ارائه نمی‌دهد، افزود: وزارت نیرو دست به‌کار تدوین این لایحه شده است و  به‌زودی لایحه مذکور را به دولت ارائه می‌دهیم و دولت نیز در اسرع وقت به مجلس تقدیم خواهد کرد.
وزیر نیرو اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری اوج بارهای مصرف را تجربه کرده‌ایم که سال گذشته این شدت گرما در تیرماه تجربه شد، در عین حال استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های تولید رمزارز مزید بر علت کمبود برق شده به‌همین دلیل مسئولان مربوطه در حال پیگیری و شناسایی افرادی هستند که در بحث تولید غیرمجاز این حوزه فعالیت دارند البته مجازها دستگاه‌های خود را خاموش کرده‌اند.
اردکانیان تاکید کرد: بحث رمزارزها باید ساماندهی قانونی شوند و ارائه لایحه یکی از این مسیرها برای قانونی کردن فعالیت‌ در این زمینه است.
وی اضافه کرد: در وزارت نیرو دستورالعملی صادر کرده‌ایم مبنی بر اینکه افراد علاقه‌مند به استفاده مجاز از انرژی، برای تولید رمزارز، می‌توانند از نیروگاه‌های تجدیدپذیر استفاده کنند، در واقع ما کمبود انرژی‌شان را از شبکه برق سراسری در مواقعی - که امکان آن وجود دارد- تامین می‌کنیم و متناسب با آن در سایر مواقع این انرژی را از آنها پس می‌گیریم، در واقع یک نوع تهاتر انرژی صورت می‌گیرد.

  • نویسنده :
  • منبع : خانه ملت