19 دی: وزیر پیشین اطلاعات در حملات و انتقاداتی که اخیرا علیه محمود احمدی نژاد داشته است از یک انگشتر سخن گفته است. او می گوید با این انگشتر در دوران وزارتش سحر و جادو مشایی را باطل کند.
حجت الاسلام حیدر مصلحی با اشاره به اینکه من در دوران وزارتم یکبار با جلسه‌ای مشترک با رئیس دولت و آقای مشایی دعوت شدم، اظهار کرد: «من براساس چیزی که در عالم طلبگی آموزش دیده بودم انگشتر حرزی از امیرالمومنین(ع) به دست داشتم که طبق مستندات محکم می‌تواند جلوی سحر و جادو را بگیرد. من این انگشتر را از همان اول طلبگی همراه داشتم و همیشه هم توطئه‌ها با آن نقش بر آب شده است.»

او افزود: «من وقتی رفتم آن آقا (مشایی) آمد و رییس جمهوری (احمدی‌نژاد) هم آمد و قرار شد صحبت کنیم. بعد رییس جمهوری رفت و من فکر کردم این آقا (مشایی) می‌خواهد بیاد و برای من خط و نشان بکشد اما مدتی نشست، چیزی نگفت و رفت. من تعجب کردم و رفتم پیش رییس جمهوری گفتم این آقا چیزی نگفت و رفت. بعد شنیدم که گفته بود مصلحی یک جوری است که نمی‌شود با او صحبت کرد. این موضوع به نظرم به دلیل همان انگشتری حرز است که نگذاشت بهره‌ای بگیرند.»

افشاگری درباره ردصلاحیت آیت‌الله هاشمی

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در دولت احمدی نژاد برای اولین بار ادعاهای پیشین درباره روند ردصلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال 92 را تائید کرد.

پیشتر گفته شده بود که در روند ردصلاحیت آیت‌الله هاشمی یک مقام عالی رتبه امنیتی نقش داشته و گزارش او درباره احتمال پیروزی هاشمی در انتخابات، باعث ردصلاحیت مرحوم هاشمی شده است.

همچنین مصلحی در سخنانی روند ردصلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را اینگونه شرح داد: «من در دوران وزارتم در مورد یکی از شخصیت‌هایی که جایگاه قابل‌توجهی هم داشت بررسی‌هایی انجام دادم در کف خیابان نشان می‌داد این آقا اگر بیاید، رأی می‌آورد. در بررسی‌هایم تأیید صلاحیت و رد صلاحیت آن فرد و هزینه فایده هرکدام از آن‌ها را مشخص کردم. بعد جمع‌بندی کردم و این جمع‌بندی را به دستگاه‌هایی که باید، ارائه کردم و در نهایت شورای نگهبان از من دعوت کرد بیایم و این هزینه فایده را توضیح دهم که رفتم و در دو صفحه این موضوع را به آنان گفتم.»

او افزود: «در این بررسی که به شورای نگهبان ارائه شد تمام ابعاد را دیده بودم و چیزی نبود که از قلم افتاده باشد. فقط یکی از آقایان حقوقدان شورای نگهبان از من پرسید شخصیت این فرد چه می‌شود؟ گفتم من با شخصیت کاری ندارم من دارم هزینه فایده برای نظام می‌کنم. بله، ممکن است یک شخصیت گاهی لازم باشد که فدای نظام شود. ما این‌همه شهید دادیم و شخصیت‌هایی مثل شهید بهشتی را برای انقلاب و نظام دادیم، پس گاهی لازم است شخصیت‌هایی را برای نظام کنار بگذاریم.»

مصلحی همچنین در بخش دیگری از سخنانش از تشکیل یک مجموعه در شواری نگهبان برای بررسی امنیتی نامزدهای انتخابات خبر داد. او گفت: «قرار بر این شد که در شورای نگهبان مجموعه‌ای به وجود آید که جدای از گرفتن اطلاعات از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، خودش یک کاری انجام دهد و کار آن مجموعه در شورای نگهبان همین است که هر فرد را در بعد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بررسی کند و بر اساس آن بررسی‌ها تصمیم بگیرد.»

در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز بحث ردصلاحیت علی لاریجانی براساس گزارش خطا مطرح است. این ماجرا به ایجاد تقابل میان لاریجانی و شورای نگهبان منجر شده است. البته دیگر نامزدهای انتخابات از جمله مسعود پزشکیان و اسحاق جهانگیری هم نسبت به ردصلاحیت خود معترضند.

  • نویسنده :
  • منبع :