19 دی: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با دعوت از آحاد ملت ایران برای حضور باشکوه در انتخابات ۲۸ خرداد گفت: مردم ایران در شرایط حساس کنونی با هر سلیقه و تفکری که دارند با حضور در صحنه انتخابات و انتخاب فرد اصلح، باعث افزایش عزت واقتدار نظام اسلامی و یاس و حساس ناامیدی دشمنان انقلاب شوند.
آیت الله  مرتضی مقتدایی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برخی افراد به دلایلی ذهنیت هایی پیدا کردند ودر فضای مجازی نیز اظهار می کنند که در انتخابات شرکت نمی کنیم و رای نمی دهیم، ممکن است ناراحتی هایی هم داشته باشند ولی معتقدم همین افراد به دلیل عرق و غیرت دینی و عشق به نظام اسلامی، روز ۲۸ خرداد در صحنه حاضر خواهند شد و رای می دهند و نظر آنها تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: این افراد چون نظام را یک نظام الهی واسلامی و شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی خود می دانند و غیرت دینی و عرق ملی آنها اجازه نمی دهد که در صحنه حاضر نشوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد را بسیار حساس دانست و گفت: دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی با تبلیغات منفی دنبال دلسرد کردن مردم و بی رونق کردن انتخابات هستند ولی با شناختی که در طول ۴۲ سال گذشته از ملت ایران دارم، می گوییم این ملت پشت نظام را خالی نمی کند و حضور آنها در صحنه، دشمن شکن خواهد بود.

مقتدایی انتخابات را یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: مردم در سایه انتخابات به صورت مستقیم مسئولان خود را انتخاب و سرنوشت خود را تعیین می کنند و تاکنون در انتخابات های مختلف، حضور مردم بسیار چشمگیر و سرنوشت ساز بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم به تبلیغات سوء دشمنان برای اختلاف افکنی و ناامید کردن مردم نیزاشاره کرد و بیان داشت: مردم فریب تبلیغات منفی و دروغین دشمنان را نخورند، باید با هم و در کنار هم از نظام اسلامی دفاع کنیم، دشمنان خیرخواه ملت ایران نیستند.

مقتدایی بیان داشت: مردم ایران در طول سال های بعد از انقلاب اسلامی ثابت کردند هر جا نظام اسلامی به آنها نیاز پیدا کرده، بدون هیچگونه سستی و با کمال عشق و علاقه، حماسه آفریدند، در یوم الله های مهم انقلاب و تظاهرات، راهپیمایی ها و انتخابات و تمام صحنه های دیگر، ملت ایران پیوسته هوشمندانه عمل کرده است.

وی خطاب به مردم ایران گفت: نظام جمهوری اسلامی دشمنان زیادی دارد، تحریم های ظالمانه  آنها فشار زیادی بر مردم وارده کرده وبسیاری از مردم در مضیقه هستند، گرانی های افسارگسیخته و بیکاری قابل انکار نیست ولی اینها همه آسیب های اجتماعی هستند، دلیلی نمی شود که نسبت  به مساله انتخابات بی تفاوت باشیم، عیب از نظام نیست، مردم این نظام را نظامی الهی و حمایت از آن و امام و رهبری را وظیفه شرعی خود می دانند.  

مقتدایی حضورمردم در صحنه انتخابات را نوعی حمایت از نظام دانست وگفت: هرچه حضورمردم باشکوه تر باشد عزت و اقتدار نظام نیز در داخل و خارج نیز افزوده خواهد شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم‌زمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه برگزار می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :