19 دی: فرمانده انتظامی استان از رصد فضای مجازی توسط پلیس فتای قم خبر داد و گفت: 5 هزار نیروی پلیس امنیت انتخابات را در قم تأمین می‌کنند.
سردار سید محمود میرفیضی اظهارداشت: مجموعه فرماندهی انتظامی استان قم از دی‌ماه گذشته در ارتباط با انتخابات 28 خردادماه تمهیدات لازم را در حوزه های انتظامی، ترافیکی و امنیتی اندیشیده است.

وی افزود: نیروی انتظامی با آمادگی 100 درصد و استفاده از تمام ظرفیت خود امنیت مناسب و در کنار آن سلامت انتخابات را برقرار خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان قم، حوزه های مأموریتی پلیس را در انتخابات، امنیت شعبات اخذ رای، صندوق های رای گیری و امنیت عمومی استان دانست و تصریح کرد: 723 صندوق ثابت و سیار داریم که بیش از 2 هزار و 300 نفر از عوامل نیروی انتظامی با همکاری بسیج و سپاه استان مسئولیت امنیت صندوق ها را برعهده دارند، همچنین  2 هزار و 700 نفر از همکاران نیز برای امنیت عمومی تلاش خواهند که این تعداد 300 واحد گشتی خودرویی، موتور سیکلت و پیاده در سطح استان به مأموریت می پردازند.

سردار میرفیضی گفت: بیش از 5 هزار نیرو را در ارتباط با حوزه امنیت عمومی و امنیت صندوق ها به کارگیری خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: براساس قانون از 7 صبح امروز تا فردای روز رای گیری، تبلیغات کاندیداها ممنوع بوده و ما باتوجه به چیزی که قانون برای مان تکلیف کرده و آن عدم فعالیت های تبلیغاتی است، اگر کسی بخواهد تخطی کند، براساس وظیفه قانونی برخورد خواهیم کرد.

 فرمانده انتظامی استان قم گفت: همچنین پلیس فتا استان فضای مجازی را رصد و در صورت مشاهده تخلف، برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: به دلیل اینکه در 27 و 28 خردادماه شاهد تردد مسئولان صندوق‌ها هستیم، لغو ممنوعیت تردد شبانه انجام و کسی اعمال قانون نخواهد شد.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: ما بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به سمت پلیس الکترونیک و هوشمند سازی در حرکت هستیم و در این رابطه خوشبختانه قم به صورت پایلوت به عنوان اولین استان از کروکی آنلاین استفاده کرد که در مرحله اول کروکی به مردم و در مرحله دوم به بیمه ها ارسال می شود و همچنین توقیف و رفع توقیف نیز به صورت سیستمی انجام و همین موضوع باعث شده تا مردم خدمات را راحت تر دریافت کنند.

وی گفت: در راستای افزایش رضایتمندی مردم گشت 110 قم با دریافت لوکیشن به انجام ماموریت پرداخته و این مهم در راستای تسریع در امر خدمت رسانی بسیار حائز اهمیت است و مردم می توانند از طریق شماره تلفن های 110 و 197 در ایام انتخابات با پلیس در تماس باشند.

سردار میرفیضی با بیان اینکه پلیس برای انتخابات 3 وضعیت قبل، حین و بعد از انتخابات را پیش بینی کرده است، گفت: افرادی که منتخب نشدند می بایست تمکین کرده و افرادی که منتخب شدند نیز باید قوانین و مقررات در ارتباط با نحوه پیروزی رعایت کنند و همه پیش بینی ها شده که معدود افراد از طرفداران کاندیداها، که بخواهند هنجار شکنی کنند پلیس با قدرت برخورد خواهد کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :