19 دی: بیمارستان تخصصی ۲۱۸ تختخوابی مادر در شهرک پردیسان قم با سخنرانی ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور و با حضور جمعی از مسئولان استانی به صورت رسمی به بهره برداری رسید.
استاندار قم در آیین بهره‌برداری از بیمارستان مادر که قبل از ظهر پنج‌شنبه برگزار شد، اظهار داشت: با کشف دو مورد اولیه ویروس کرونا برای اولین در ایران در استان قم مجموعه بهداشتی و درمانی با نوعی شوک و غافلگیری غیرمنتظره روبه رو شد.

بهرام سرمست افزود: یکی از نقاط مثبت بروز بیماری کرونا در این استان، تبدیل کردن همزمان تهدید به فرصت و تکمیل زیرساخت های درمانی قم مانند بیمارستان امیرالمومنین(ع) و بیمارستان مادر بود.

بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم در هشت طبقه ساخته شده است؛این بیمارستان ۲۳۰ تخت خوابی، ۶ اتاق عمل با ۲۶ تخت مجهز و مدرن، ۱۶ تخت اورژانس، ۱۸۲ تخت بستری، ۱۵ تخت آی سی یو، ۸ تخت سی سی یو، ۶ تخت PICU و ۴ تخت آی سی یو نوزادان دارد.

به گفته وی، با بهره برداری از بیمارستان مادر و امیرالمومنین(ع) طی یک سال گذشته ۴۵۰ تخت به ظرفیت تخت های درمانی استان قم افزوده شده است.

بیمارستان مادر قم واقع در شهرک پردیسان با ۳۷ هزارمتر زیربنا بزرگترین بیمارستان خصوصی این استان به‌شمار می‌آید که کلنگ احداث این طرح در سال ۹۱ توسط استاندار وقت به‌زمین زده شد، اما با توجه به‌تحقق نیافتن وعده های دولت دهم برای اختصاص بودجه، عملیات اجرای آن تا سال ۹۳ به‌تعویق افتاد، اما از پانزدهم بهمن آن سال بار دیگر آغاز شد و امروز بصورت رسمی با سخنرانی ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

سرمست گفت: خیرین سلامت برای توسعه زیرساخت های درمانی در طول دو سال گذشته همواره در کنار نهادهای دولتی و سرمایه گذاران بخش سلامت بوده اند.

بیمارستان مادر قم از اول تیرماه پذیرش بیمار می‌کند

رییس بیمارستان مادر قم نیز با اشاره به پذیرش بیماران در این مرکز درمانی از ابتدای تیرماه سال جاری، گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای بهره برداری از این بیمارستان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

علی ارجمند افزود: این بیمارستان شامل اورژانس، آزمایشگاه، اتاق عمل، زنان و زایمان، بخش نوزادان،بخش های تصویربرداری، بستری و آی سی یو است.

وی با اشاره به مختصات این مرکز درمانی، افزود: این بیمارستان در منطقه پردیسان در زمینی به مساحت ۳ هکتارو با زیربنای ۳۴ هزار مترمربع در ۵ طبقه و با ۲۱۸ تختخواب احداث شده است.

وی اضافه کرد: عملیات ساخت بیمارستان مادر قم در اسفندماه ۹۴ آغاز شد و با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان احداث و تجهیز شده است و یکی از بیمارستان های مجهز استان به شمار می آید.

ارجمند عنوان کرد: بیمارستان مادر قم با تمامی بیمه های پایه و تکمیلی در حال عقد قرارداد و همکاری است و برای تسهیل در رسیدگی به بیماران، ورودی اورژانس، درمانگاه و لابی بصورت جدا از یک دیگر طراحی شده است.

رئیس بیمارستان مادر قم ادامه داد:  این بیمارستان تمامی امکانات و تجهیزات پیشرفته را برای خدمت رسانی به مردم فراهم آورده و برای تکریم ارباب و رجوع فضاهای مطلوب و استانداردی برای مراجعه کنندگان در دریافت خدمات درمانی در طبقه همکف آن درنظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: این بیمارستان ظرفیت پذیرش روزانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ بیمار را خواهد داشت و بخش های ویژه ای برای جمع آوری زباله های عفونی، پارکینگ و رختشوی خانه در نظر گرفته شده است.

ارجمند گفت: بیمارستان مادر از اول تیرماه آماده پذیرش بیماران خواهد بود و اتاق های بستری بر اساس تمامی استانداردها طراحی شده و یک یا دو نفر ظرفیت داشته و بخش های مختلف بیمارستان نیز به تدریج آماده بهره برداری کامل خواهد شد.

ارجمند با اشاره به هدف گذاری بیمارستان مادر جهت پذیرش گردشگران سلامت، از احداث یک هزار متر سوئیت های اقامتی برای توریست های خارجی خبر داد و گفت: در طرح توسعه بیمارستان بخش های فیزیوتراپی، پذیرش تیم های ورزشی، محل فرود بالگرد و برخی بخش های دیگر به بیمارستان افزوده می شود.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جمع دیگری از مسئولان استانی در آیین حضور داشتند.
  • نویسنده :
  • منبع :