19 دی: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با وجود برخی اشکالات، در مجموع رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات راضی کننده بود.
علیرضا رییسی روز شنبه و پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: مردم برای شرکت در انتخابات و همچنین طی ۱۶ ماه اخیر پروتکل های بهداشتی را برای پیشگیری از بیماری کرونا به خوبی رعایت کردند و این جای تشکر دارد.

وی اظهار داشت:  با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در ماههای اخیر، اما باید همچنان به زنگ هشدارها در مورد همه گیری و مرگ و میر ناشی از کرونا که دیروز در برزیل بیش از 2500 مرگ و در هند 1600 مرگ رقم خورد، توجه داشته باشیم.

رییسی تصریح کرد: اکنون وضعیت کشور از لحاظ بیماری کرونا روند نزولی دارد اما استان های شرقی و جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و کرمان نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: اکنون ۲۲ شهر قرمز، ۱۷۵ شهر نارنجی و ۲۵۱ شهر زرد داریم و در استان بوشهر تنگستان، دشتستان، در استان سیستان و بلوچستان ایرانشهر، چابهار، نیکشهر، در کرمان کهنوج و بستک و در هرمزگان بندر لنگه،  قشم، میناب در وضعیت قرمز بوده و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

به گفته رییسی، گرم شدن هوا و تجمعات در جاهایی که از کولر گازی استفاده می شود و به دلیل اینکه کولر گازی  گردش هوای داخلی را بیشتر می کند شیوع کرونا را افزایش می دهد که رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری تر است.

رئیسی اظهار داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی در امتحانات پایه های نهم  و دوازدهم بالای ۹۵ درصد بود که از آموزش و پرورش و اولیا بابت این امر  تشکر می کنیم.

روند واکسیناسیون مرحله دوم از فردا تکمیل می شود
وی افزود: از فردا(یکشنبه) دوز دوم واکسیناسیون افراد بالا ۷۰ سال و جاماندگان بالای ۷۰ سال علیه کرونا آغاز می شود.

رییسی با بیان اینکه محموله واکسن وارداتی علیه کرونا ۲۷ خرداد وارد کشور شده، خاطرنشان کرد: واکسن تولید داخل واکسن کووبرکت نیز مجوز اضطراری تزریق گرفته و میزان تولید این واکسن برای انجام واکسیناسیون علیه کرونا از این هفته افزایش می یابد و از تیرماه به تولید حجم انبوه می رسد.

وی گفت: واکسن پاستور نیز اکنون فاز ۳ تحقیقات را طی می کند و امیدواریم با بررسی کمیته های نظارتی و بالینی مجوز استفاده را بدهند.

رییسی ابراز امیدواری کرد که واکسن پاستور نیز بتواند در آینده به واکسیناسیون عمومی کشور علیه کرونا اضافه شود.
  • نویسنده :
  • منبع :