19 دی: مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در بیانیه ای با تبریک پیروزی حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری منتخب، از ایرانیان مقیم آمریکا که به رغم مزاحمت معدودی از بدخواهان مردم ایران، در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند، قدردانی کرد.
سفیر ایران در سازمان ملل در بیانیه خود افزود: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و نقاط مختلف جهان، یک بار دیگر عزم ملت بزرگ ایران را در تعیین سرنوشت خود به منصه ظهور رساند.
تخت روانچی در این بیانیه تصریح کرد: اینجانب ضمن عرض تبریک به منتخب مردم ایران، حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای رییسی، لازم می دانم از طرف خود و اعضای هیات برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در آمریکا، از هموطنان مقیم ایالات متحده که علیرغم مزاحمت تعداد معدودی از بدخواهان مردم ایران، در مقابل برخی حوزه های رای گیری، در انتخابات شرکت کردند و رای خود را به صندوق انداختند قدردانی نمایم. 
ایرانیان مقیم آمریکا از ساعت ۸ صبح جمعه به وقت محلی برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۱۹ ایالت و شهر به پای صندوق رای آمدند.
یکی از مسولان برگزاری انتخابات در آمریکا روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: به رغم فعالیت گروههای ضد انقلاب، با همکاری هموطنان و مسوولان مربوطه، صندوق های رای فعال و رای گیری انجام شد.
 ۲۹ شعبه اخذ رای با همکاری دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد و دفتر حفاظت ایران در واشنگتن و گروه‌های مردم نهاد در آمریکا آرای ایرانیان را اخذ کردند.
به گفته این مقام مسوول، یکی از ایرانیان هموطن برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، از بوستون با صرف هزینه ۵۰۰ دلار به واشنگتن آمده تا رای خود را به صندوق بیندازد.

  • نویسنده :
  • منبع :