19 دی: رییس انجمن دوستی ایران و کوبا در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد تحریم‌های غیرانسانی و ناعادلانه را محکوم کرد و گفت: از تمام مجامع انسانی و قانونی خواستار مقابله با این شیوه غیرانسانی و رفتار ظالمانه ایالات متحده آمریکا هستیم.
به گزارش روز دوشنبه از انجمن دوستی ایران و کوبا، هادی خوانساری در نامه ای به آنتونیو مانوئل گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد نوشت: با توجه به وضعیت دو سال اخیر جهان و فراگیری ویروس منحوس کرونا و فشارهای مختلف اقتصادی و روانی بر جامعه جهانی و مخصوصا کوبا که پیش از ۶ دهه تحریم‌های همه جانبه و کمرشکنانه ایالات متحده آمریکا علیه مردم و دولت محترمش را پشت سر گذاشته و طولانی‌ترین تحریم تاریخ در جهان به حساب می‌آید و باعث تلخ شدن زندگی و به خطر افتادن سلامت روحی و جسمی و کیفیت زندگی در کوبا شده و کمبود امکانات جامعه را به سوی فقر، مشکلات و به نوعی نسل کشی می‌برد.
رییس انجمن دوستی ایران و کوبا ادامه داد: البته در همین شرایط سخت نیز مردم و دولت مقاوم کوبا سرفرازانه به مقاومت و پیشرفت توامان خود ادامه می‌دهد بنابراین از طرف انجمن دوستی ایران و کوبا درخواست داریم که این تحریم‌ها هر چه سریع تر از میان برداشته شود و با شدیدترین لحن تحریم‌های غیرانسانی و ناعادلانه را محکوم می‌کنیم.
خوانساری عنوان کرد: از تمام مجامع انسانی و قانونی خواستار مقابله با این شیوه غیرانسانی و رفتار ظالمانه آمریکا هستیم. امیدواریم که جهان به جایی برای برابری و صلح و زندگی عادلانه تبدیل شود.
وی اضافه کرد: در پایان بهترین آرزوها و صمیمانه‌ترین پیام های دوستی خود و مردمم را تقدیم شما همکاران و مردم سراسر جهان می‌کنم.

  • نویسنده :
  • منبع :