19 دی: فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: پرنده‌های پهن پیکر بدون سرنشینی داریم که ۷ هزار کیلومتر پرواز می‌کنند و برمی‌گردند؛ ما نه فقط در عرصه فناوری‌های نظامی بلکه در بسیاری از حوزه‌ها پیشگام هستیم.
به گزارش روز یکشنبه از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در آیین رونمایی از واکسن نورا با بیان اینکه پیمودن قله‌ها، گذر از صخره‌های سخت و قدم گذاشتن بر فراز ارتفاعات رفیع و بلند کار مشکلی است، گفت: اما هیچ کشور و ملتی بدون طی کردن مسیرهای سخت به قله های پیشرفت و اعتبار و منزلت دست نخواهد یافت.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تا ملتی آرزوهای بزرگ را در آغوش نگیرند بزرگ نمی‌شود، اظهار کرد: وسعت هر ملت و کرانه‌های شخصیت هر جامعه به وسعت آرزوها و بلندای همت او است. هر ملتی که نتواند رویداد بسازد بزرگ نمی‌شود.
سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه ما در عرصه نبرد برای استقلال و در یک جنگ بزرگ جهانی که محور اصلی آن خود اتکایی و اعتبار ما است قرار داریم، گفت: جهان قدرتمند تصمیم گرفته است مانع از استقلال ملی ما شود و ما هم تصمیم گرفتیم به هر قیمتی معنای زیبا و مقدس را همانند جامه ای زرین و درخشان بر قامت کشور و ملت مان بپوشانیم.
وی با بیان اینکه هنوز فرازهای بزرگی باقی مانده است تا طی کنیم تصریح کرد: مدعیانی که از دموکراسی، پیشرفت، رفاه، امنیت و آزادی سخن می‌گویند علاقه دارند کودکان بیمار ما در آغوش مادران غم‌انگیز شان جانشان را از دست بدهند، علاقه دارند مردمان بیمار کشورمان بدون دارو و  غذا باقی بمانند و نقشه ذهنی آنها برای ملت ما فقر، عقب‌ماندگی، گرسنگی، بیماری و از هم گسیختگی است.
فرمانده کل سپاه افزود: ملتی که در اوج محاصره علمی، فنی، اقتصادی و مالی توانسته است آفرینش ‌چنین افتخارات بزرگی باشد یقیناً یک ملت شگفتی ساز و استثنایی است.
سرلشکر سلامی در ادامه تصریح کرد: در روزهای اول شیوع کرونا حتی ماسک پیدا نمی‌شد و زمانی که این بیماری جهانی‌تر شد کشورهای قدرتمند از دیگر کشورهای پیشرفته در فرودگاه‌ها ماسک‌ها را می‌دزدیدند تصور آنها این بود که ایران مقابل این پدیده کرنش می‌کند و دیگر بلند نمی‌شود اما به فضل الهی  اسلام و ولایت درخشیدند، منطق قرآن به صحنه آمد و ملت بسیج شدند و همه یکدل و یک آهنگ به هم متصل شدیم تا این دستاوردهای بزرگ رقم خورد.
وی با بیان اینکه در این عرصه پزشکان عزیز، پرستاران مهربان و فداکار ما واقعاً حماسه آفریدند، گفت: بازی بزرگ ما در این یکسال و نیمه گذشته بود و با افتخار دست همه پزشکان عزیز و پرستاران شریف و نجیب و همه اعضای کادر درمان کشورمان را  که در این عرصه شور و امید آفریدند و ما را در نظام بین الملل به عنوان یک کشور موفق و  ممتاز نشان دادند می بوسم.
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه تصمیم گرفته‌ایم در جهان جزو برترین‌ها باشیم گفت: این افق روشن تمامی حوزه‌ها از علمی تا فنی و ... را شامل می‌شود و امروز در بسیاری از آنها جزو کشورهای پیشگام و پیشتاز هستیم.
وی افزود: به فضل الهی امروز در حوزه هوا فضا ماهواره پرتاب می‌کنیم، در فناوری‌های نانو پیشگام هستیم، پرنده‌های پهن پیکر بدون سرنشینی داریم که ۷ هزار کیلومتر حرکت می‌کنند پرواز می‌کنند و برمی‌گردند و در همان نقطه یا هر نقطه دلخواه دیگری می‌نشیند و نه فقط در عرصه فناوری‌های نظامی بلکه در بسیاری از حوزه‌ها پیشگام هستیم.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه فناوری‌ها مشترکند و نظامی و غیرنظامی ندارند، گفت: امروز در تولید واکسن برای این بیماری مرموز که جزء پیچیده‌ترین دانش‌ها و فناوری‌های بشری است، در کشورمان چندین واکسن با روش ها و تکنیک های متنوع تولید می شود و  شاید به اندازه تعداد کشورهایی که واکسن تولید کرده‌اند؛ واکسن داریم.  
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز روز آرزوهای ماست، اظهار کرد: یک سال و نیم است که آرزو می‌کنم ما به چنین شرایطی برسیم و امروز خدا را سپاس می‌گویم.
وی افزود: در روزهای اخیر همگان مشاهده کردند که رهبر عزیز ما چگونه با آرامش و طمأنینه و افتخار واکسن ایرانی برکت را تزریق کردند چقدر دیدن این صحنه ها دل انگیز است.
فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: به فضل الهی با حرکت‌های بزرگ علمی و فرهنگی دیوارهای محاصره را میشکنیم و با قلب‌های مان، با کلاممان، با پیشرفتهای مان در سراسر جهان نفوذ کرده و این واکسن‌ها را در اختیار مردمان فقیر کشورهای دیگر قرار می‌دهیم و تجربه مان را به دیگران منتقل می‌کنیم ما همه مردم جهان را خوب می دانیم و به همه خدمت می کنیم و ملت عزیز ما اطمینان داشته باشند که آنها بیرق‌های امید را بیش از پیش بر افراشته خواهند دید.

  • نویسنده :
  • منبع :