19 دی: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان آدم‌ربایی کودکان در این استان را تکذیب کرد و گفت که با انتشاردهندگان شایعات طبق قانون برخورد خواهد شد.
به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا رضی اظهار داشت: چندی قبل خبری مبنی بر کودک ربایی در فضای مجازی منتشر شد که رصد این موضوع در دستور کار ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت اما نتیجه تحقیقات و بررسی‌ها در خصوص این شایعه منفی بود.
وی افزود: البته در ابتدای امسال چند فقره آدم‌ربایی در استان رخ داد که علت همه آنها، مشکلات مالی و اختلافات شخصی بین طرفین دعوا بود.
وی یادآور شد: در اردیبهشت ماه سال جاری نیز یک مورد کودک‌ربایی در گلستان گزارش شد که آدم‌ربایان پسر فردی را که با او مشکل مالی داشتند، ربودند اما با اشرافیت پلیس این پسر ۱۰ ساله را از چنگال آدم‌ربایان آزاد کردند.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گلستان گفت: به غیر از یک پرونده که مربوط به گروگان‌گیری یک مرد ۳۰ ساله است در بقیه پرونده‌ها افراد ربوده شده آزاد شدند.
وی ادامه داد: مدیران، کاربران و افراد فعال فضای مجازی با پرهیز از دامن‌زدن به این گونه شایعات که نتیجه‌ای جز ایجاد ناامنی روانی جامعه ندارد، از بازنشر اخبار جعلی و غیرواقعی که گاهی با اهداف ضدامنیتی توسط معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تولید می‌شود، خودداری کنند.
رییس کل دادگستری گلستان هم گفت: خبرهای منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کودک ربایی در این استان دروغ است.
هادی هاشمیان اظهار داشت: استعلام از حوزه های قضایی استان نشان می دهد به تازگی گزارشی از کودک ربایی در گلستان ثبت نشده است.
وی از دادستان های گلستان خواست افرادی که در فضای مجازی اخبار دروغ درباره کودک ربایی را منتشر کرده و به شایعات دامن می زنند شناسایی و تحت تعقیب قرار دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :