19 دی: فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به انتشار کلیپی که در آن یکی از ماموران انتظامی سالمندان حاضر در صف واکسن کرونا را هُل می‌داد، بابت این حرکت مامور عذرخواهی کرد.
سردار "حسین رحیمی" صبح یکشنبه در نمایشگاه دوازدهمین طرح ظفر (طرح دستگیری خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر شهر تهران) که در ستاد فاتب برگزار شد، در این باره افزود: در حال حاضر ده‌ها مرکز، تزریق واکسن کرونا را انجام می‌دهند که تامین نظم و امنیت آن‌ها بر عهده پلیس است و در نقطه‌ای که این اتفاق می‌افتد مامور مرتکب اشتباه شده و ما وظیفه خود می‌دانیم با او برخورد کنیم و برخورد کردیم.
وی افزود: شهروندان بدانند از ابتدای شیوع بیماری کرونا که گریبان‌گیر جامعه شده، پلیس در طرح‌های مختلف هزاران خدمات را ارائه داشته و ممکن است ماموری این میان اشتباه کند اما ما با این اشتباهات برخورد می‌کنیم.
روز گذشته فیلمی از برخورد نامناسب یکی از ماموران انتظامی در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن این مامور سالمندان حاضر در صف های بهم فشرده دریافت واکنش کرونا را هُل می داد که این حرکت موجب زمین خوردن برخی سالمندان شد. 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام این‌که پلیس استان تهران در کشف موادمخدر و برخورد با قاچاقچیان، روز گذشته و در مراسمی استان برتر کشور در سال ۹۹ شناخته و مورد تقدیر قرار گرفت، گفت: مبارزه با قاچاقچیان عمده، خرده‌فروشان و برخورد با معتادان متجاهر از امور اولویت‌دار فاتب است.
دستگیری ۶۳ قاچاقچی عمده
وی افزود: همچنین چهار باند متلاشی و ۶۳ قاچاقچی عمده در دومین طرح ظفر سال ۱۴۰۰ دستگیر شدند.
سردار رحیمی گفت: در این طرح ۲ تُن و ۴۳۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که ۵۰۰ کیلوگرم آن، از خرده‌فروشان جمع آوری و ضبط شده است.
مقام انتظامی ارشد انتظامی پایتخت اضافه کرد: با رصد ۴۳ تارنما که در فضای مجازی اقدام به فروش مواد مخدر می‌کردند، ۲۳ تارنما شناسایی و گردانندگان آنها دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: همچنین در این طرح، هفت مرکز فروش مواد مخدر پلمب، ۳۲ دستگاه خودرو و موتور سیکلت توقیف و ۲ هزار و ۱۰۸ معتاد متجاهر جمع‌آوری و تحویل مراکز بازپروری شد.
وی یادآور شد: در سه ماهه اول امسال، ۶ تُن و ۵۰۸ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه مساوی است اما در دستگیری قاچاقچیان و جرائم مرتبط نسبت به سال گذشته، ۲۴ درصد افزایش داشته‌ایم.
۴۰۰ معتاد متجاهر زن در مراکز بازپروری فاتب هستند
رحیمی اظهار داشت: ۴۰۰ معتاد متجاهر زن در یکی از مراکز فاتب در حال بازپروری هستند و مشکل خاصی در حوزه بانوان نداریم؛ مشکل اصلی کودکان زیر ۱۸ سال و مردان دارای کبر سن با بیماری‌های واگیردار هستند که رها شده و عمدتاً در طرح‌های غربالگری پذیرش نمی‌شوند.
وی اعلام‌کرد: در راستای حل مشکل کودکان صغر سن،/زیر ۱۸ سال/ فاتب وارد عمل شد و یکی از بخش‌های مرکز بازپروری سروش نیروی انتطامی را با ظرفیت ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر به این کودکان اختصاص دادیم و طرح جمع‌آوری آن‌ها از امروز آغاز خواهد شد.
رئیس پلیس پایتخت، شعار هفته مبارزه با مواد مخدر ۱۴۰۰ را "پیشگیری، نقش رسانه در عملیاتی کردن موضوع مهم پیشگیری و نقش خانواده" عنوان کرد و گفت: ما به عنوان دستگاه‌های مبارزه‌کننده از تمام توان خود برای مقابله با قاچاقچیانی که ارزشی برای مردم قائل نیستند و برای رسیدن به مطامع خود حاضر هستند هزاران جوان را به خاک و خون بکشند و سربار خانواده کنند، به کار می‌گیریم.
مقام ارشد انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: امید است بخش‌های دیگر نیز، در گام اول خانواده که مسئولیت مهمی دارد و رسانه‌ها که نقش بی‌بدیلی دارند به خوبی عمل کنند و در نهایت همه برای پیگشیری که کم‌هزینه‌تر و اثربخش‌تر است، تلاش کنیم.
رحیمی همچنین فوت خبرنگاران فقید ایرنا و ایسنا در سانحه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران را به خانواده‌های داغدیده و جامعه رسانه کشور تسلیت گفت، و ابراز کرد: باید دستگاه‌های مسئول بیشتر توجه کنند؛ ما بسیار شاهد این حوادث هستیم که براثر بی‌توجهی مسئولان رخ می‌دهد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا