19 دی: در پی خودداری بسیاری از مردم روسیه از زدن واکسن ضد کرونا، تابلو‌های تبلیغاتی پایتخت پیام‌هایی هشدارآمیز درباره عواقب واکسن نزدن را به نمایش گذاشتند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، در پی خودداری بسیاری از مردم روسیه از زدن واکسن ضد کرونا، تابلو‌های تبلیغاتی پایتخت این کشور پیام‌هایی هشدارآمیز درباره عواقب واکسن نزدن را به نمایش گذاشتند.
مضمون بسیاری از این پیام‌ها، هشدار به شهروندانی است که همچنان در مقابل تزریق واکسن مقاومت می‌کنند.
در متن این پیام‌ها آمده است: چند نفر باید بمیرند تا تو تصمیم بگیری واکسن بزنی؟
مقاومت در برابر زدن واکسن، تنها در برابر واکسن‌های روسی از جمله «اسپوتنیک»، «چوماکوف» و «اپی‌واک‌کرونا» نیست، بلکه شهروندان روسی به هیچ نوع واکسن داخلی و خارجی علاقه‌ای ندارند.
روز‌های اخیر و پس از مصوبه جدید دولت مبنی بر اجباری شدن تزریق واکسن و دریافت «کیو. آر. کد»، برای ورود به رستوران‌ها و برخی اماکن عمومی، افراد بیشتری مجبور به تزریق واکسن کرونا شده‌اند.
هم اکنون کمتر از ۱۵ درصد از جمعیت ۱۴۵ میلیون نفری روسیه واکسن کرونا تزریق کرده‌اند و با افزایش کم‌سابقه شمار قربانیان و مبتلایان، تلاش گسترده‌ای برای تشویق شهروندان روسی برای تزریق واکسن آغاز شده است.
ویروس کرونا یا کووید-۱۹، برای نخستین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در چین گزارش شد و به سرعت شیوع یافت و موارد ابتلا به آن افزایش یافت. با گذشت مدت زمان بسیار کوتاهی، موارد ابتلا به عفونت با ویروس کرونا در اکثر کشور‌های جهان مشاهده شد و به همین خاطر سازمان بهداشت جهانی در مارس سال ۲۰۲۰ پاندمی (همه گیری) این ویروس را اعلام کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :