19 دی: سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام بلندپایه ایرانی که نامی از او برده نشده گفته است جمهوری اسلامی قصد دارد تا زمانی که توافق برجام احیا نشده، مانع از مشاهده داده‌های تاسیسات هسته‌ای خود توسط ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شود.
سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام بلندپایه ایرانی که نامی از او برده نشده گفته است جمهوری اسلامی قصد دارد تا زمانی که توافق برجام احیا نشده، مانع از مشاهده داده‌های تاسیسات هسته‌ای خود توسط ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شود.
به گزارش «انتخاب»، سی‌ان‌ان نوشته است که چنین کاری به منظور فشار بر طرف‌های مذاکره کننده در وین اتریش برای برگرداندن آمریکا به برجام است.
مقامی که سی‌ان‌ان با او مذاکره کرده گفته است جمهوری اسلامی "تصمیمی" برای از بین بردن داده‌های مراکز هسته‌ای خود تا زمان ادامه مذاکرات وین ندارد.
این مقام ایرانی تصریح کرده که اگر مذاکرات وین با موفقیت همراه باشد، کشورش قطعا تصاویر دوربین‌های نظارتی را به آژانس انرژی نشان خواهد داد.
بر اساس توافق موقت ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، دوربین‌های این آژانس در تاسیسات هسته ای ایران فعالیت می‌کنند اما دسترسی به ذخایر آن محدود شده است. این توافق در ابتدا سه ماهه بود و سپس برای یک ماه دیگر تمدید شد اما مهلت آن پایان یافته و مذاکرات برای تمدید آن تا کنون نتیجه‌ای به همراه نداشته است.
مقام ایرانی که سمت او مشخص نشده به سی‌ان‌ان گفته است در اختیار گذاشتن این تصاویر به نحوه پیشبرد مذاکرات بستگی دارد. او گفته است "اگر آنها به توافقی برسند، در همکاری و درک بهتر از جمله شفافیت باز خواهد شد."
  • نویسنده :
  • منبع :