19 دی: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید در ۱۳ استان کشور طی دو روز آینده، از تداوم و افزایش شدت و وسعت این شرایط جوی در بخش‌های دیگر کشور طی هفته جاری خبر داد.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، اظهار کرد: طی دو روز آینده در بخش‌هایی از شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، شمال سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز و تهران در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.
وی ادامه داد: دوشنبه (۱۴ تیر) در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده انتظار خواهیم داشت و از سه‌شنبه (۱۵ تیر) تا اواخر هفته جاری با شمالی شدن جریانات در نوار شمالی کشور به‌ویژه سواحل دریای خزر بارش باران، وزش باد و گاهی وقوع رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه طی پنج روز آینده در بخش‌های جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات و شرق هرمزگان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: از فردا تا سه‌شنبه (۱۳ تا ۱۵ تیر) بارش این سامانه مونسونی به سبب نفوذ هوای گرم و مرطوب جنوبی و همراهی تراز میانی جو از شدت و وسعت بیشتری برخوردار خواهد بود.
به گفته ضیاییان، طی دو روز آینده در شرق خراسان جنوبی و منطقه زابل وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: فردا و دوشنبه (۱۳ و ۱۴ تیر) در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش دما و از سه‌شنبه (۱۵ تیر) تا اواخر هفته جاری در این مناطق کاهش دما را شاهد خواهیم بود. این نوسان دمایی حدود ۶تا ۱۰ درجه خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: دوشنبه تا چهارشنبه (۱۴ تا ۱۶ تیر) تنگه هرمز به‌ویژه شرق آن و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود همچنین به‌تدریج از سه‌شنبه (۱۵ تیر) تا آخر هفته دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.
وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ تیرماه) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ سانتیگراد و طی روز ‌دوشنبه (۱۴ تیرماه) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان اظهارکر: طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ تیر) اهواز با بالاترین دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه ۳۰ و ۳۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان کشور پیش‌بینی می‌شوند.

  • نویسنده :
  • منبع :