19 دی: سینماهای تهران با اعلام وضعیت قرمز کرونایی، درهای خود را به روی تماشاگران بست.
بر اساس رنگ بندی جدید ستاد ملی کرونا شهرهای تهران، اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، ری، شمیرانات، فیروزکوه، قرچک و ورامین امروز شنبه در وضعیت قرمز قرار گرفت.
معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به وضعیت قرمز تهران، امروز شنبه در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا به توضیح شرایط پرداخت و گفت: از نیمه دوم فروردین ماه سالن های سینما و تئاتر و همچنین موزه ها و نمایشگاه ها در گروه بندی کرونایی از ۳ به ۲ تغییر کرد تا تعطیلی آنها منوط به قرمز شدن شهرها باشد و بتوانند در وضعیت نارنجی به فعالیت خود ادامه دهند.
میثم مرادی به گروه بندی مشاغل و دستورالعمل کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا و وضعیت قرمز پایتخت اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط و تغییر رنگ تهران به قرمز، سینماداران برای حفظ سلامتی علاقه مندان به این صنف ملزم به تعطیلی هستند، حتی اگر به آنها هنوز ابلاغ نشده باشد.
وی، فیلم کمدی دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی، هفته‌ای یک بار آدم باش به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، خورشید ساخته مجید مجیدی، فیلم تکخال به کارگردانی مجید مافی و لاله ساخته اسدالله نیک‌نژاد و فیلم سینمایی خون شد به کارگردانی مسعود کیمیایی را فیلم های در حال اکران سینما خواند که با تعطیلی سینماها تماشاگران خود را از دست می دهد.
مرادی با بیان اینکه شرایط کرونایی در ۲ سال اخیر باعث افت چشمگیر فعالیت های هنری شده است عنوان کرد: بازدید از موزه ها و نمایشگاه ها و تماشاگران تئاتر و مخاطبان سینما با افت شدید روبه رو بوده است و وضعیت فروش گیشه با پایین آمدن پذیرش به دلیل فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل ها از رونق افتاده است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران در بخش دیگری از این گفت و گو به پوشش بیمه ای برای جبران بخشی از خسارت سینماهای پایتخت اشاره کرد و گفت: خسارت وارد شده هم متوجه کارکنان و نیروی انسانی است که در سینماها مشغول کار هستند و هم عوامل و دست اندرکاران و تولید کنندکان فیلم است.
وی ادامه داد: اکنون سینماها در شرایط خاص بسر می برند و از مراکز بیمه انتظار می رود به تعهدات بیمه ای خود عمل کنند تا بخشی ازخسارت ها، جبران شود.
مرادی به رایزنی های سازمان سینمایی با بانک ها و موسسات مالی و اعتباری اشاره کرد و ادامه داد: ارائه تسهیلات به سینماداران و تهیه کنندگان و عوامل سینما و همچنین اختصاص بخشی از این تسهیلات برای تبلیغات مجدد فیلم ها بعد از بازگشایی سینماها از دیگر روش های جبران بخشی از خسارت های شرایط کرونایی و تعطیلی سینماها است.
وی، اضافه کردن  روزهای اکران به فیلم هایی که به تعطیلی خوردند و خرید امتیاز پخش انلاین فیلم ها را از دیگر راه های جبران خسارت های وارد شده به سینما دانست.
سالن های سینما و تئاتر جزو مشاغل گروه دوم هستند و پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و  زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی و ... نیز در تقسیم بندی مشاغل، گروه ۲ محسوب می شوند.
براساس تصمیم ستاد ملی کرونا تعطیلی مشاغل گروه ۲ از امروز ۱۲ تیرماه تا ۲۲ تیرماه ادامه خواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :