استاندار قم درواکنشی نسبت به درخواست جمعی از مردم برای بازگشایی اماکن مذهبی گفت: قم همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

به گزارش روز جمعه دانشگاه علوم پزشکی قم، " بهرام سرمست" در گفت‌وگویی بیان کرد: گاهی شهروندان می‌پرسند چرا باوجوداینکه مردم در قرنطینه‌های خانگی به سر برده و موازین بهداشتی را مراعات کرده‌اند همچنان وضعیت کرونایی استان قرمز است.

وی اضافه کرد: مردم باید بدانند که وضعیت قم در مقایسه با شهرهای دیگر کشور در میزان ابتلا به ویروس کرونا همچنان قرمز است و سفید نشده است.

امکان عادی‌سازی اوضاع نیست

استاندار قم با هشدار نسبت به خطر کرونا تاکید کرد: وضعیت استان  قم در رابطه با شیوع کووید 19 عادی نشده و نمی‌توانیم عادی‌سازی شرایط را دنبال کنیم.

وی یادآور شد: مردم دغدغه بازگشایی اماکن مذهبی رادارند و همه ما دل‌تنگ این اماکن به‌ویژه حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه هستیم ولی در حال حاضر همچنان باید تلاش برای مهار کامل بیماری کرونا در قم در اولویت باشد.

شلوغی خیابان‌ها و استرس بازگشت دوباره کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز روز جمعه با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع مجدد کرونا در این استان، گفته بود:شلوغی خیابان‌های قم و بی‌توجهی به هشدارهای بهداشتی در قم به‌شدت نگران‌کننده است.

"محمدرضا قدیر" اضافه کرد: همچنین وضعیت تجمع در برخی اغذیه‌فروشی‌ها و بستنی‌فروشی‌های قم نگران‌کننده است.

وی افزود: بازدیدهای میدانی از سطح شهر و رفتار عمومی شهروندان به شکلی است که گویا پرونده کرونا در قم بسته‌شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: شلوغی و ازدحام زیاد مراکز کسب‌وکار در کنار عدم استفاده از ماسک و دستکش و رعایت نکردن اصول بهداشتی توسط برخی از شهروندان استرس بازگشت دوباره کرونا در قم را افزایش داده است.

وی بیان کرد: ممکن است جوانانی که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند همان ناقلان بدون علامت کرونا باشند که وضعیت سلامتی افراد مسن و پرخطر را به‌شدت تهدید می‌کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :