19 دی: وزیر صمت از برگزاری جشن خودکفایی تولید لوازم خانگی خبر داد و گفت: با تحقق جهش و رونق تولید در لوازم خانگی ایرانی، آماده برگزاری این جشن هستیم.
به گزارش شاتا، علیرضا رزم حسینی در حاشیه افتتاح کارخانه الکترو فرامهر نیشابور در جمع خبرنگاران، گفت: این واحد صنعتی همراه با یک برند معتبر خارجی اقدام به تولید محصول مشترک کرده و بدون شک ضمن عرضه داخلی در صادرات نیز موفق خواهد بود.
وی با ارزیابی مثبت از شرایط فعلی تولید کشور، خاطر نشان کرد: با عنایت به تمرکز و توجهی که طی چند سال گذشته به موضوع تولید داخلی شد بسیاری از کارخانجات کشور مانند واحدهای تولید لوازم خانگی در حال فعالیت دو شیفته و یا حتی سه شیفته هستند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر شرایط مطلوب تولید لوازم خانگی در کشور تصریح کرد: با تداوم وضعیت مطلوب تولید لوازم خانگی، در آینده نزدیک جایی برای عرض اندام برندهای خارجی نخواهد بود.
رزم حسینی با ترسیم سیاست های وزارت صمت در جهت تحقق شعار پشتیبانی و رفع موانع تولید گفت: سیاست وزارت صمت در جهت تقویت تولید داخلی و کالای ساخت ایرانی است و وارداتی هم اگر هست در جهت تقویت همین هدف و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور است.
افزایش پنجاه درصدی صادرات در سه ماهه نخست سال جاری
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان سبزوار از افزایش پنجاه درصدی صادرات کشور در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.
علیرضا رزم حسینی گفت: وزارت صمت مسئول تجارت خارجی کشور است اما تحریم ها مشکلات بسیاری در مسیر فعالیت صادرکنندگان به وجود آورده بود که با تدبیر ستاد اقتصادی دولت و برگشت اختیارات وزارت صمت، ضمن حل معضلات تجار و بازرگانان و صادرکنندگان، مواد اولیه کارخانجات و واحد های تولیدی کشور تأمین شد و همچنان در حال تأمین است.
وی خاطر نشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری تراز صادراتی ۵۰۰  میلیون دلاری و رشد ۵۰ درصدی صادرات کشور را کسب کرده‌ایم.
رزم حسینی با اشاره به طرح های نوین تأمین مالی وزارت صمت، گفت: برای تأمین مالی واحدهای کوچک و متوسط، طرح های بسیار خوبی را از محل منابع واحدهای بزرگ تحت پوشش وزارت صمت و همچنین سرمایه های خرد مردمی در بورس در حال اجرا داریم که قطعا رشد و توسعه بیش از پیش واحدهای تولیدی را به دنبال خواهد داشت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت به ظرفیت‌های معدنی غرب خراسان اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های عملیاتی اکتشافی در شهرستان سبزوار مستقر شده و پیش بینی ما این است که در موادی مانند سنگ آهن و کرومیت، سبزوار یک شهرستان معدن خیز است و قابلیتهای بسیاری دارد.
وی با اشاره به مطالعات ژئوفیزیک و اکتشافات بسیار خوبی که در کشور انجام شده است، تصریح کرد: در سنگ آهن خام فروشی به طور کامل متوقف شده و با سرعت به سمت فرآوری و تکمیل زنجیره های سایر تولیدات معدنی در حرکت هستیم.
رزم حسینی به همراهی و تدبیر وزارت صمت و ستاداقتصادی دولت در جهت تفکیک و بازگشت اختیارات وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تولید، و عرضه محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: از اواخر سال گذشته تمامی مسئولیت‌ها، اختیارات و تصمیم گیری‌های وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تولید و عرضه محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره برای وزارت صمت کاملا معتبر است و دامداران و کشاورزان هم می بایست در جریان این تفکیک اختیارات و وظایف که تماما از اسفند ماه سال گذشته اتفاق افتاده، قرار بگیرند.
وی در پایان از اجرای سه پروژه مشترک ایمیدرو و بخش خصوصی در شهرستان سبزوار خبر داد و اظهار کرد: با همکاری و همراهی مسئولان محلی آمادگی رفع موانع در مسیر اجرا و تحقق کامل این پروژه ها بویژه طرح پالایشگاه گیاهان دارویی را داریم.

  • نویسنده :
  • منبع :