19 دی: فرماندار قم ضمن تکذیب شایعات مطرح‌شده پیرامون درگیری برخی اهالی روستای خور آباد به دلیل نتایج انتخابات گفت: در راه بازگشت از خورآباد یک تصادفی رخ داد که هیچ ربطی به انتخابات و اعتراضات پیرامون آن نداشت و به خاطر ازدحام جمعیت و حضور بنده در آن جمع، برخی این‌طور برداشت کردند این تجمع به خاطر اعتراض به نتایج انتخابات است.
مرتضی حیدری، فرماندار قم پیرامون اعتراض تعدادی از مردم روستای خور آباد از توابع شهرستان کهک استان قم عنوان کرد: مردم خور آباد مردمانی متدین و پایبند به احکام شرعی هستند و برای مداخله در سرنوشت خودشان، حس مسئولیت بالایی دارند. گلزار شهدای این مردم نیز نشان بارزی از اعتقاد عمیق آن‌ها به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
حیدری بابیان این‌که بیش از ۹۵ درصد مردم خور آباد در ششمین انتخابات شوراهای شهر و روستا مشارکت داشته و در این انتخابات حتی یک رأی باطله و سفید نداشتند؛ تصریح کرد: اینجانب به عنوان فرماندار قم عمیقاً به این مردم عشق می‌ورزم و آن‌ها را دوست می‌دارم. بنده بارها در مراسم‌های و اعیاد در جمع این عزیزان حاضر شدم و در افتتاح پروژه‌ها، شور و شوق آن‌ها را مشاهده کردم.
وی موضوع اعتراضات اعضای علی‌البدل شورای اسلامی روستای خور آباد به نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستا را مورد توجه قرار داد وبیان کرد: طبق روال انتخابات، امروز برای رسیدگی به شکایات مطرح شده در فرمانداری کهک حاضر شدیم و همراه با اعضای محترم هیئت اجرایی، هیئت نظارت و کسانی که مجری انتخابات بودند؛ با معتمدین و شورای روستای خور آباد مذاکرات مفصلی داشتیم.
فرماندار قم بابیان این‌که بر اساس قانون انتخابات، کسانی می‌توانند در انتخابات شورای روستا شرکت کنند که حداقل یک سال در آن روستا ساکن باشند؛ عنوان کرد: منتخبین علی‌البدل شورای اسلامی روستای خور آباد مدعی هستند که آرای ریخته شده در صندوق رأی این روستا، متعلق به اهالی روستا نیست.
حیدری بابیان این‌که در انتخابات شوراها در روستای خور آباد فهرستی از واجدین شرایط رأی در این روستا وجود داشته و معتمدین روستا نیز بر روی این لیست به توافق رسیدند؛ اظهار کرد: از آن‌جایی که با تعرفه نمی‌شود تشخیص داد که کدام رأی بومی و یا غیربومی است؛ وقتی چنین ادعایی می‌شود باید دلایل آن نیز باید مستدل و مستند ارائه شود.
وی افزود: در این بین اعضای محترم علی‌البدل شورای اسلامی روستای خور آباد می‌گویند که ما شاهد رأی افرادی بودیم که بر اساس قانون نمی‌توانستند در این انتخابات شرکت کنند که برخی از این‌ها، تعداد رأی‌دهندگان غیربومی را حدود ۵۰ نفر ذکر کرده‌اند.
فرماندار قم با اشاره به این موضوع که ادعا باید متکی بر سند باشد؛ گفت: با توجه به نتایج انتخابات شورای خورآباد، عدد مذکور تغییری در نتایج انتخابات این روستا ایجاد نمی‌کند و دلایل ارائه شده در این جلسه آن‌طور نبود که منجر به بازگشایی صندوق شود.
حیدری افزود: اساساً برخی اهالی این روستا نیز معتقد بودند که با بازگشایی صندوق برای آنان تغییر محسوسی در نتایج حاصل نخواهد شد.
وی بابیان این‌که اگر تخلفی ثابت شود برای پیگیری‌های لازمه آن را به دستگاه قضا معرفی خواهیم کرد؛ بیان کرد: از آنجایی که اختیارات فرمانداری قم در حد مقررات قانونی است؛ مقرر شد که ادامه رسیدگی توسط مسئولان استانی پیگیری شود و درنهایت در کمال احترام و ادب جلسه پایان یافت و بر اساس توافقات بنا شد تا پیگیری‌های بعدی در سطح استان صورت بگیرد.
فرماندار قم ضمن تکذیب شایعات مطرح‌شده پیرامون درگیری برخی اهالی روستای خور آباد به دلیل نتایج انتخابات تصریح کرد: پس از پایان جلسه، در راه بازگشت یک تصادفی وحشتناکی رخ داد که هیچ ربطی به انتخابات و اعتراضات پیرامون آن نداشت و به خاطر ازدحام جمعیت و حضور بنده در آن جمع، برخی این‌طور برداشت کردند این تجمع به خاطر اعتراض به نتایج انتخابات است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا