19 دی: منابع رسمی باکو ساعتی پیش بروز انفجار مهیب در یکی از میادین گازی این کشور در دریای خزر را تکذیب کرده و فوران آتش فشان را علت انفجار در دریا اعلام کردند.
برخی منابع خبری باکو ساعاتی پیش از بروز انفجار مهیب در میدان گازی " امید" جمهوری آذربایجان در دریای خزر گزارش دادند اما شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار) این گزارشها را تکذیب کرد.
"ابراهیم احمد اف" مسوول روابط عمومی شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) در این ارتباط در صفحه فیس بوک خود نوشت: هیچ حادثه ای در واحدهای دریایی این شرکت در دریای خزر بروز نکرده و این واحد های انرژی فعالیت خود را در رژیم عادی ادامه می دهند.
وزارت محیط زیست و ذخایر طبیعی و مرکز زلزله شناسی جمهوری آذربایجان نیز در گزارشی دلیل انفجار در دریای خزر را بروز فوران آتش فشان اعلام کردند.
"قربان یتیرمیشلی" رییس مرکز زلزله شناسی جمهوری آذربایجان به خبرنگاران گفت: فوران آتش فشان در اغلب موارد با انفجار و آتش سوزی همراه است.
وی یادآور شد، زمین لرزه سال ۲۰۰۰ میلادی در باکو موجب بیداری آتش فشان گلی در خزر در نزدیکی منطقه "نارداران" حومه باکو شده بود که بر اثر فوران گل یک جزیره کوچک هم در دریا ایجاد شد.



  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا