سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور طالبان در مرز ایران و افغانستان را کاملا تکذیب می‌کنیم چرا که هیچ گونه مدرکی مبنی بر حضور طالبان در این مرز دیده نمی‌شود.
روح الله لطیفی سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حوادث اخیر مبنی بر حضور طالبان در مرز ایران و افغانستان اظهار کرد: گمرک دوغارون در خراسان رضوی فعال است و هیچ مشکلی در رویه‌های گمرکی وجود ندارد.
سخنگوی گمرک در خصوص مطلبی که یکی از نمایندگان سابق در فضای مجازی منتشر کرده است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تحولات مرزی را رصد می‌کند و تمهیدات لازم توسط همه دستگاه‌ها برای هر اقدامی اندیشیده شده و نیرو‌های نظامی و امنیتی بر مرز‌های ما با افغانستان تسلط و اشراف کامل دارند.
وی افزود: همه مرز‌های کشورمان با افغانستان در رویه تجاری مانند قبل فعال هستند و برای رویه مسافری نیز در مرز دوغارون با استقرار تیم وزارت بهداشت از همه افراد ورودی تست کرونا گرفته می‌شود و در صورت مثبت بودن تست افراد به افغانستان بازگردانده می‌شوند.
لطیفی گفت: با پیگیری صورت گرفته از همکاران گمرک دوغارون هیچ تغییری در گمرک اسلام قلعه افغانستان صورت نگرفته و پذیرش مسافر، کامیون‌ها و کالا‌ها در دو طرف مرز به صورت عادی در حال انجام است.
وی در پایان تاکید کرد: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران دوری از تنش و توجه به آرامش، صلح و امنیت در افغانستان و گفتگوی افغان-افغان است.
گفتنی است؛ محمودصادقی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در توئیتر فیلمی تحت عنوان درگیری در مرز ایران و افغانستان منتشر کرده بود.

افغانستان

  • نویسنده :
  • منبع :