19 دی: مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران، گفت: ۶۰ هزار دلار آمریکایی قاچاق از یک مسافر در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) کشف و ضبط شد.
احمد جعفری نسب روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ارزش ارز قاچاق کشف شده پنج میلیارد و ۵۳۷ میلیون و ۵۲۰ هزار ریال برآورد شده است که براساس قانون فرد متخلف باید ۲ برابر ارزش آن یعنی ۱۱ میلیارد و ۷۵ میلیون و ۴۰ هزار ریال جریمه نقدی پرداخت کنند.
وی در خصوص دستگیری این قاچاقچی ارز نیز افزود: فرد متخلف در زمان عبور از دستگاه ایکس ری توسط پلیس فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شناسایی و بازداشت شده است.
این مسئول ادامه داد: عزم اداره تعزیرات حکومتی شهرستان های استان تهران در مبارزه با کالای قاچاق و حمایت از تولید داخلی و هرگونه قانون شکنی جدی بوده و با متخلفان قاچاق در شهرستان های استان تهران برخورد می‌شود.
جعفری نسب با بیان اینکه بیشترین تعداد انبارهای استان تهران و حتی کشور در شهرستان ری قرار دارد، تاکید کرد: کار نظارت و پایش انبارهای این شهرستان کار سختی است که توسط گشت‌های مشترک اداره تعزیرات حکومتی، اداره صمت و اتاق اصناف انجام می‌ شود.
این مسئول اضافه کرد: اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ری در جهت مبارزه با قاچاق کالا و کنترل بازار روزانه پنج تیم بازرسی به اصناف، انبارها، کارخانه‌ها و مراکز تولیدی اختصاص داده است که به صورت مستمر و هماهنگ اقدام به بازرسی می‌کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :