19 دی: مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با معاون وزیر دفاع عربستان گفت که واشنگتن متعهد به حمایت از تلاش های عربستان برای مقابله با ''شبه نظامیان مورد حمایت ایران'' است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان و پسر پادشاه این کشور که به واشنگتن سفر کرده است با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و همچنین کالین کال معاون وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد.
کاخ سفید با انتشار بیانیه ای درباره دیدار خالد بن سلمان که در گذشته سفیر عربستان در آمریکا بوده است با جیک سالیوان تصریح کرد، دو طرف درباره موضوعات مرتبط با امنیت منطقه ای و همچنین تعهد واشنگتن به کمک به ریاض برای دفاع از خود در برابر حملات گروه هایی که گفته می شود مورد حمایت ایران هستند، رایزنی کرده اند.
بنابر این گزارش، اگرچه کاخ سفید در بیانیه خود اشاره ای به گفت وگوی آنها درباره قتل روزنامه نگار سعودی در ترکیه به دستور حکومت عربستان نکرده اما آورده است که جیک سالیوان در این دیدار بر اهمیت ارتقای وضعیت حقوق بشر در عربستان تاکید کرده است.
همچنین بنا بر اعلام پنتاگون، خالد بن سلمان در دیدار با کالین کال نیز درباره تلاش ها برای پایان دادن به جنگ یمن و مقابله با آنچه فعالیت های ثبات زدای ایران در منطقه خوانده شده است، بحث و رایزنی کرده اند.
خالد بن سلمان، برادر ولیعهد سعودی بالاترین مقام عربستانی است که از زمان روی کار آمدن جو بایدن در کاخ سفید به آمریکا سفر می کند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا