19 دی: نایب‌رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با اشاره به فعالیت ۹۲ هزار هیئت مذهبی در سطح کشور، گفت: ظرفیت هیئت‌های مذهبی آماده همکاری و مشارکت جهت تسریع روند واکسیناسیون سراسری کرونا است.
حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند ۱۷ تیرماه، با اشاره به اینکه ویروس منحوس کرونا بسیاری از برنامه‌های مذهبی و به‌ تبع آن فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی را تحت‌الشعاع قرار داد، اظهار کرد: ویژگی هیئت به تجمع و حضور افراد در آن است، اما ویروس کرونا با توجه به سرعت انتقال باعث محدودیت‌هایی برای برنامه‌های هیئت‌های مذهبی کشور شد.
وی با بیان اینکه تمام برنامه‌های هیئت‌های مذهبی کشور به‌صورت مدیریت شده، محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال گذشته برگزار شد، ادامه داد: ۹۲ هزار هیئت مذهبی به‌عنوان یک ظرفیت اجتماعی بزرگ آماده همکاری برای تسریع در روند واکسیناسیون سراسری کرونا است.
نایب‌رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با بیان اینکه هیئات مذهبی می‌توانند مرجع ثبت‌نام و ساماندهی افراد بویژه افراد سالمند برای واکسیناسیون در هر روستا یا منطقه باشند، افزود: هیئات مذهبی دارای بانک اطلاعاتی قوی هستند و هر هیئت می‌تواند افراد ساماندهی شده خود را بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا جهت واکسیناسیون اعلام کند.
دریکوند با اشاره به اینکه اماکن و فضاهای در اختیار هیئات هم می‌تواند با تعامل علوم پزشکی برای واکسیناسیون اختصاص یابد، افزود: تجهیزات و ظرفیت‌ موکب‌های هیئت‌های مذهبی نیز می‌تواند در صورت نیاز برای ایجاد پایگاه‌های سیار و واکسیناسیون در مناطق دورافتاده اختصاص یابد.
وی به‌ وجود ۸۵ هزار و مداح ثبت شده در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: اطلاعات جامع هیئت‌های مذهبی و مداحان در سامانه «طوبی» ثبت شده است، به‌ معنای دیگر این سامانه مرجع شناسنامه‌دار بودن هیئت‌ها و مداحان زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی به‌شمار می‌رود.
نایب‌رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با یادآوری اینکه هیئت تعطیل‌بردار نیست و با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی کشور به شکل مجازی ادامه یافت، بیان کرد: هیئت‌های مذهبی با تشکیل کانال‌ها، سایت‌ها و صفحات خاص هیئت در پیام‌رسان‌های اجتماعی، کلیپ‌های مداحی‌ها و سخنرانی‌های وعاظ هیئت‌ها را تهیه و تدوین و در فضای مجازی منتشر کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :