19 دی: فرمانده ستاد عملیات مقابله با ویروس کرونا استان تهران گفت: قدرت سرایت دلتا کرونا ۱۲ برابر فرم کلاسیک آن است و این خوشه‌های خانوادگی‌ را بیشتر از کووید ۱۹ درگیر می‌کند.
علیرضا زالی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نوع دلتا ویروس کرونا، آخرین واریانت این ویروس ات که تا کنون در ۶۸ کشور جهان از جمله ایران مشاهده شده است.
وی گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های این نوع ویروس، سطح سرایت‌پذیری ۸ تا ۱۲ برابری نسبت به فرم کلاسیک کرونا است و این امر بسیاری از خانواده‌ها را دیگر خود کرده است.
وی علائم اصلی این نوع ویروس را شامل مشکلات گوارشی و تنفسی اعلام کرد و افزود: شروع ابتلا تا بستری شدن فرد مدت زمان بسیار کوتاهی را طی و این امر خطر آن را نسبت به نوع کلاسیک بسیار بیشتر می‌کند.
زالی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا و نحوه تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا، خبرنگاران را جزو مشاغل گروه سه سطح بندی کرده از این رو، زودتر از مرداد امکان تزریق واکسن برای این افراد وجود ندارد.
وی اضافه کرد: ستاد مقابله با کرونا استان تهران همچون سایر مناطق کشور، توزیع کننده واکسن‌های کرونا است و در تخصیص سهمیه نقشی ندارد ولی برای توزیع واکسن برای تزریق خبرنگاران اعلام آمادگی کرده‌ایم.

  • نویسنده :
  • منبع :