19 دی: روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور طی اطلاعیه‌ای از ورود ۲۰۰ نفر از کادر درمانی نیروی زمینی سپاه پاسداران به منظور کمک به کادر بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان خبر داد.
به گزارش شامگاه جمعه از روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، در پی شیوع ویروس منحوس کرونا و وضعیت بحرانی بیماری در سیستان و بلوچستان خدمات درمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان به کمک کادر درمان و کاهش آلام مردم بکارگیری شد.
در این اطاعیه امده است: در این زمینه با توجه به تدابیر فرمانده نیروی زمینی سپاه سه سامانه بیمارستان تخصصی صحرایی مجهز برای کمک به بخش درمان سیستان و بلوچستان و بنابه درخواست دانشگاه علوم پزشکی آماده بکارگیری شدند.
در بخش پایانی این اطلاعیه ذکر شده است: همچنین تعداد هفت سامانه بیمارستان صحرایی دیگر نیز آماده شده که بنابه درخواست و در صورت نیاز وارد کار عملیات درمانی می‌شوند.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با فوت ۲۱مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۷۹۲ رسید.   
دکترمحمد هاشمی شهری با بیان اینکه ۷۴۷ بیمار حاد تنفسی و  ۳۷۱ مبتلا به کرونا بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند اظهارداشت: یکهزار و ۵۲۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان به کرونا مبتلا شدند.
وی ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: افزون‌بر ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.
وی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر، زابل به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز است

  • نویسنده :
  • منبع :