19 دی: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش های دریافتی، شهر مشهد از نظر کشف مزارع رمزارز رتبه نخست را در کشور به دست آورده است.
جواد کریمی قدوسی روز جمعه در جریان بازدید از مرکز دیسپاچینگ توزیع برق مشهد در جمع خبرنگاران افزود: مشهد یکی از بزرگترین شهرهایی است که فعالیت غیرقانونی رمزارزها در آن انجام می شود.
وی ادامه داد: بار برق مصرفی ناشی از استفاده های غیرقانونی در کشور زیاد و تقریبا حدود ۲ هزار مگاوات در روز است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود برق در این ایام قابل پیش بینی بوده است و وزارت نیرو به راحتی می توانست وقوع اینچنین مشکلاتی در تابستان را پیش بینی کند.
وی افزود: وزارت نیرو باید به سراغ مردم رفته و آنان را از نظر مصرف و صرفه جویی برق توجیه می کرد، همچنین آموزشها و برنامه ریزی های لازم را برای مصرف بهینه برق در بخش صنعت، خانگی و چاه های کشاورزی به مردم ارائه می نمود.
دیگر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود میزان برق اختصاص یافته به این شهرستان گفت: برنامه ریزی برای دریافت بیشتر برق از میزان سهمیه فعلی برای مشهد در دستور کار شرکت توزیع برق مشهد قرار دارد و تاکنون نیز توانسته اند بیش از سطح مجاز، مجوز مصرف برق بگیرند.
امیرحسین قاضی زاده افزود: مشکل اصلی در کمبود برق، تولید و سرمایه گذاری برای تولید برق است از طرف دیگر تکنولوژی‌ها نیز باید ارتقا پیدا کنند.
دیگر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار طراحی برنامه موبایلی برای مشخص شدن موقعیت خاموشی های برنامه ریزی شده در این کلانشهر شد و گفت:  بر اساس این اپلیکیشن اگر برق مردم قطع شد، مشترکان با وارد کردن شماره قبض خود متوجه می‌شوند قطع برق آنان برنامه ریزی شده است یا خیر.
حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی بر طراحی سریع این برنامه موبایلی تاکید کرد و افزود: اگر قطع برق خارج برنامه باشد باید مشترکان برای رفع مشکل محل خود موضوع را به نیروهای حوادث برق مشهد اطلاع دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد نیز گفت: ما توزیع کننده برق هستیم و توزیع عادلانه برق انتظار به حق مردم است، اما حداکثر توزیع برق مشهد هزار و ۲۵۰ مگاوات است و ما در مواقع مختلف بیش از این مقدار نیز در مشهد توزیع برق داشته ایم.
محمدرضا رمضانی افزود: باید توجه داشت مصرف بیش از ظرفیت شبکه بسیار خطرناک و شکننده است و ممکن است باعث فروپاشی شبکه شود.

  • نویسنده :
  • منبع :