19 دی: معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه برخی افراد در نهایت کم لطفی می‌گویند نگاه دولت فقط به بیرون و برجام بود، اظهارداشت: این سخن ظلم به یکایک مدیران و نقد غیرمنصفانه ای بیش نیست.
حسینعلی امیری شامگاه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با بیان این مطلب ، اظهار داشت: این سخن نادرست و غیرمنصفانه بوده زیرا که دولت در راستای تحقق استفاده از داشته ها و قابلیت های داخلی گام برداشته است و بطور مستمر و هر دوهفته یکبار جلسات مهمی در این خصوص برگزار می کند.
وی با تاکید بر اینکه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و امنیتی با تهدید هایی مواجه بود که یکی از مهمترین تهدیدها در حوزه اقتصادی بوده اظهارداشت: دشمنان قطعنامه های متعددی علیه ایران صادر کردند که عمده اهداف آنها معطوف به بحث اقتصادی بود.
معاون پارلمانی رییس جمهوری ابراز داشت: آن ها تحریم ها را ایجاد می کنند تا سفره های مردم کوچک شود و ترامپ شدیدترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کرد.
امیری تاکید کرد: در خصوص نحوه اداره اقتصاد کشور برخی موارد را به دلیل محرمانگی نمی توان گفت اما با وجود شرایط تشدید تحریم ها تلاش های دولتمردان نگذاشت که روند توسعه کشور متوقف شود.
معاون پارلمانی رییس جمهوری تصریح کرد: در شرایط دشوار تحریم ها پرداخت حقوق ها متوقف یا معوق نشد، کالاهای اساسی وجود داشت  و پروژه های بزرگ و متعددی در کشور در حوزه های آب و خاک، وزارت نیرو و دیگر موارد با اعتبارات کلان افتتاح شد.
امیری ادامه داد:طوری که دیدیم در شرایط موجود پروژه بیدبلند در بهبهان یکی از بزرگترین پروژه ها در خاورمیانه بود که افتتاح شد.
معاون پارلمانی رییس جمهوری تاکید کرد: در همین شرایط و  وجود فشارهای اقتصادی حقوق کارمندان افزایش و حقوق بازنشستگان همسان سازی شد که همه این موارد نشان می‌دهد  دولت به مردم خدمت می کند و نگاه دولت به بیرون نقد غیر منصفانه ای بیش نیست.
وی با اشاره به اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی در زمستان ۹۲ توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد، افزود: نگاه دولت تدبیر و امید استفاده از ظرفیت داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است و در تحقق اقتصاد مقاومتی گام های بزرگی برداشته شده است.
به گفته معاون پارلمانی رییس جمهوری چنانچه همراهی و مقاومت مردم نبود مشکلات بیشتر می شد و اقتصاد مقاومتی تحقق نمی یافت و از طرفی درامد صادرات نفت کفاف هزینه های تولید آن هم نمی شد و بدون درآمد نفت کشور اداره شد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا