19 دی: مدیرکل سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون ورودی مدارس «نمونه دولتی» و «فرهنگ» پس از نیمه دوم مرداد ماه برگزار می‌شود.
محمد محسن بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره زمان برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس نمونه دولتی و فرهنگ اظهار داشت: وضعیت بهداشتی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا برای آینده نامشخص است؛ بنابراین زمان قطعی برگزاری آزمون های مدارس فرهنگ و نمونه دولتی هم هنوز به طور قطع مشخص نیست.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش برای برگزاری این آزمون مکاتباتی با وزارت بهداشت داشته که در این مکاتبات زمان مشخصی برای برگزاری این آزمون اعلام نشده است.
مدیرکل سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آزمون ورودی مدارس باید به صورت حضوری انجام شود اما با توجه به شرایط فعلی کشور، ستاد مقابله با کرونا مجوز برگزاری را نداده و اعلام کرده است که این آزمون باید به زمان دیگری موکول شود.
محسن بیگی یادآور شد: آزمون ورودی مدارس به طور حتم برگزار می‌شود اما با توجه به شرایط کرونایی کشور داوطلبان باید در این خصوص صبور باشند.

آزمون مدارس نمونه دولتی و فرهنگ پیشتر مقرر شده بود در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۷ و ۱۸ تیر ماه برگزار شود اما محسن بیگی روز ۱۵ تیرماه اعلام کرد: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و فرهنگ به دلیل آغاز پیک پنجم کرونا لغو شد.
به گفته وی، دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به درخواست معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مورد برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی، با توجه به آغاز پیک پنجم بیماری کووید- ۱۹ و افزایش خطر سرایت پذیری ویروس دلتا در تجمعات، توصیه اکید به «تعویق کلیه آزمون ها» به مدت یک ماه کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :