19 دی: معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: به مناسبت هفته ازدواج(۲۱ تا ۲۷ تیرماه) زوج های جوان؛ قبل، حین و پس از ازدواج از کارشناسان و اساتید خبره دانشگاهی یک نوبت مشاوره رایگان می‌گیرند.
محمود صیدانلو در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هم اینک ۱۳۳ مرکز قانونی مشاوره ازدواج در سطح استان تهران دایر است که توسط کارشناسان، فرآیند و مشکلات جوانان را احصا کرده و راهکار ارایه می کنند.
وی با بیان اینکه جوانان می توانند به مناسبت هفته ازدواج خدمات خوبی را در یک نوبت (یک ساعت و نیم) به صورت رایگان در این محیط ها کسب کنند گفت: این تعامل می تواند زمینه ساز ارتقای سطح علمی و مهارتی جوانان را به همراه داشته باشد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران همچنین به راه اندازی سومین "پویش ازدواج جوانان با همراهی خیران" و جلب مشارکت خیران و فعالان اجتماعی اشاره کرد و گفت: برپایی کمپین مشاوره رایگان در تعدادی از مراکز مشاوره استان و برخی از سرای محلات جهت ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به عموم مردم، برگزاری کارگاه های آموزشی رایگان در سطح استان با هدف ارتقای سطح علمی و مهارتی جوانان در آستانه ازدواج خواهد بود.
وی بازدید از تعدادی از مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده استان تهران با حضور مدیر کل ورزش و جوانان تهران و تجلیل از تلاش آنان، برگزاری وبینار علمی تخصصی " توانمند سازی جوانان به ویژه دختران برای ازدواج" با همکاری جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س) و افتتاح سایت گزارش گیری از مراکز تخصصی ازدواج و خانواده استان تهران، بخش های مهمی از دیگر اقدامات این معاونت در هفته ازدواج است.
وی بیان کرد: طبق آخرین آمار حدود بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تهران را قشر جوانان تشکیل می دهند.
ستاد ملی جوانان، با تغییر در ساختار سنی، رده جوانان را از ۲۹ به ۳۴ سال تغییر داده است.

  • نویسنده :
  • منبع :