19 دی: رئیس جمعیت هلال احمر با ارائه توضیحاتی درباره شایعه صدور ویزای دبی برای خودش، صدور حکم مأموریت برای باجناق خود در بیمارستان دبی را تأیید کرد.
کریم همتی در نشست خبری خود در پاسخ به سؤال تسنیم درباره درخواست ویزای اقامت در امارات و دبی توسط وی اظهار کرد: صدور ویزای کار و اقامت برای مدیران هلال از گذشته مرسوم بوده است که البته بنده به هیچ عنوان از ویزای اقامت استفاده نکردم و تنها یک بازدید دو روزه‌ای را از بیمارستان داشتم اما هیچ درخواستی را مبنی بر ویزای اقامت نداشته و نخواهم داشت و دیگر هم به این کشور سفر نخواهم کرد.
وی گفت: مدیران جمعیت هلال احمر در سنوات گذشته از سال 89 تا 92 ویزای اقامت، 92 تا 93 ویزای اقامت و کار، 93 تا 96 ویزای اقامت و کار، داشته‌اند و این یک مسئله طبیعی و مرسومی است که در زمان فعالیت مدیرعامل انجام می‌شود و در واقع این ویزا، جایگاه حقوقی دارد و برای همه مدیران بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه بنده به هیچ عنوان از ویزای اقامت استفاده نکرده‌ام، گفت:‌در تاریخ 7/7/2020 بنده ماموریت دو روزه‌ای را برای بازدید از این بیمارستان داشتم و دیگر هم بازدیدی نخواهم داشت البته نه به خاطر شایعاتی که مطرح شده است و اگر بنده می‌خواستم ویزایی را بگیرم، ویزای یک کشور بزرگ را می‌گرفتم نه کشوری مثل امارات!
همتی ادامه داد: ویزای صادر شده برای بنده نیز ویزای کاری بوده و به هیچ عنوان درخواستی را برای ویزای اقامت نداشتم که البته طبیعی است که در این ایام که بحث تغییرات مطرح می‌شود بخواهند با چنین اخبار و شایعاتی مسائلی را مطرح کنند.
وی در پاسخ به این سؤال تسنیم که که تعدادی از اقوام و خویشاوندان شما در بدنه هلال احمر به کار گرفته شده‌اند، گفت: این موضوع نیز از اساس نادرست است و عنوان شده است که آقای "م.‌م" در هلال مشغول به کار شده است که باید بگویم که اصالتا اسم این فرد محسن مومنی و بچه گلپایگان است و بیش از 20 سال است که در هلال فعالیت دارد؛ همچنین عنوان شده که باجناق بنده آقای ملک‌ میرزایی از یکی از چهار نفری است که در بیمارستان دبی مشغول فعالیت است که در رابطه با باجناقم باید بگویم این فرد نیز کارمند هلال بوده و 24 سال سابقه مدیریتی دارد و انتصاب وی نیز در این بیمارستان برای نظارت بر فعالیت بیمارستان و ارائه گزارش دقیق به بنده بوده است!
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: اگر دوستان نگرانند بهتر است به ماجرای 17 میلیون دلار که از بیمارستان ایرانیان دبی به عمان منتقل شد، بپردازند که هیچ سرنوشتی از آن وجود ندارد که البته اخیراً در شعبه 4 بازپرسی دادسرای مفاسد اقتصادی به آن پرداخته شده و تحقیقات از این پروژه توسط معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات در حال انجام است.
همتی گفت: موضوع انتقال 17 میلیون دلار با چمدان از بیمارستان ایرانیان به عمان در یک بازه زمانی بین 94 تا 96 انجام شده است و بهتر است آقایان به این موضوع بپردازند؛ بنده برای ماندن در هلال احمر با هیچ کسی لابی نخواهم کرد؛ در صورتی که آقای رئیسی صلاح بدانند در هلال می‌مانم و در غیر این صورت از هلال خواهم رفت همانطور که گفتم برای ماندن، هیچ تقلایی نخواهیم کرد و به رسم عشایری کار خواهم کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :