19 دی: سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از جذب دانشجو در مقطع ارشد بدون برگزاری آزمون براساس مصوبه امروز کمیسیون خبر داد.
رضا حاجی‌پور در توضیح جلسه روز یکشنبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در جلسه امروز طرح الحاق ۳ تبصره به ماده ۴ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلی تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با حضور رییس سازمان سنجش مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: این تصمیم کمیسیون برای جذب دانشجو در رشته‌های کم رقابت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اتخاذ شد.
حاجی‌پور خاطرنشان کرد: پیش از این دانشگاه پیام نور سال‌ها به صورت فراگیر و بدون برگزاری کنکور متمرکز اقدام به جذب دانشجو می‌کرد که مورد ایراد سازمان بازرسی کشور قرار گرفت و نهایتا با تصمیم امروز کمیسیون مقرر شد، همه دانشگاه‌ها اجازه جذب دانشجو براساس شرط معدل و بدون برگزاری آزمون را داشته باشند.
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: طرح الزام دولت به تعیین سرفصل «جنایات استکبار جهانی» در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها نیز برای بررسی بیشتر به کمیته مربوطه خود ارجاع شد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا