19 دی: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: طبق هماهنگی با انجمن صنفی واحدهای بسته بندی مقرر شد ضمن عرضه گوشت بسته بندی شده با برچسب گوشت مخصوص عیدقربان در تمامی فروشگاه‌های زنجیره ای، سفارشات به صورت اینترنتی و با برچسب مخصوص عید عرضه شود.
دکتر مهدی سلوکانه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین براساس هماهنگی با انجمن صنفی قصابی‌های تهران مقرر شد با نصب بنر و اطلاع رسانی مورد نظر، ضمن ارائه گوشت قربانی با برچسب مربوطه رعایت اصول بهداشتی ناشی از کرونا را نیز مدنظر قرار دهند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر مقرر شد سازمان میادین شهرداری تهران مراکز سه گانه برای عرضه بهداشتی دام را در حکیمیه (منطقه ۴)، بزرگراه امام رضا(منطقه ۱۵) و بزرگراه آزادگان(منطقه ۱۸) فعال کند.
سلوکانه بیان کرد: شهروندان برای اطلاعات بیشتر می توانند با تلفن مشترک سه مرکز شهرداری به شماره ۰۲۱۵۵۰۵۰۰۰ تماس بگیرند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان تهران در روز عید قربان با ۷۰ اکیپ سیار، ۲۸ اکیپ ثابت، ۷۹ نفر دامپزشک، ۶۹ نفر بازرس بهداشتی گوشت و ۱۷ ناظر شرعی آماده خدمت رسانی به هم استانی ها است، گفت: ذبح دام در منازل و معابر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چراکه این اقدام می‌تواند منجر به آلودگی محیط و افزایش شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شود.
وی پیشنهاد کرد که شهروندان نذورات خود را به صورت اینترنتی و از مراکز بسته بندی تهیه کنند تا کمترین مخاطرات بهداشتی را داشته باشند.
سلوکانه به شهروندان توصیه کرد: برای اطمینان کامل از سلامت گوشت قربانی، قبل از مصرف آن را باید به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :