19 دی: پخش قسمت جدید از سریال «زخم کاری» از امشب از سوی ساترا بلامانع تشخیص داده شده است. پلتفرم پخش کننده هم اعلام کرد، قسمت هفتم سریال «زخم کاری» روز سه شنبه منتشر می‌شود.
صفحه رسمی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در توییتر اعلام کرد، «با توجه به اعمال اصلاحات قسمت هفتم سریال «زخم کاری» توسط پلتفرم، پخش آن از امشب دوشنبه ـ ۲۸ تیر ماه ـ بلامانع است.»

در پی این خبر، روابط عمومی سریال هم اعلام کرد، «پس از رفع مشکل پیش آمده که منجر به تاخیر در عدم پخش این سریال شد، سرانجام با تعامل و گفتگوی دو طرف قسمت جدید این سریال با پنج روز تاخیر قرار است روز سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ از فیلیمو منتشر شود. تیم سازنده سریال ضمن تشکر از سعه صدر مخاطبان و همراهی رسانه‌های دیداری و شنیداری امیدوار است با مساعدت و همراهی ساترا پخش این سریال در زمان مقرر تداوم داشته باشد.»

قسمت جدید سریال «زخم کاری» در روز جمعه ـ ۲۵ تیر ماه ـ پخش نشد. محمدحسین مهدویان، کارگردان سریال، اعتراض به سانسورهای اعلام شده از سوی سازمان زیرمجموعه صداوسیما ـ ساترا ـ را علت این تصمیم عنوان کرده بود. او گفته بود، «از ۱۲ مورد سانسور قسمت هفتم سریال زخم کاری که قسمت مهم و جذابی هم هست، ۱۰ موردش را انجام دادیم و در دو مورد دیگر به‌خاطر جلوگیری از آسیب جدی به داستان، تصمیم به تعدیل صحنه‌ها گرفتیم. با این حال ساز و کار سانسور ساترا دو موردی که تعدیل شد را نپذیرفت و بدون دلیلی قانع کننده اصرار به حذف کاملشان دارد.»

از دیگر سو، علی سعد، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا اعلام کرده بود، «موارد اصلاحی از اواسط هفته به پلتفرم اعلام شده که زمان کافی برای انجام آنها در اختیار عوامل بوده است.»

مناقشه بر سر عرضه قسمت جدید سریال «زخم کاری» تا روز شنبه و برگزاری جلسه مشترک میان نمایندگانی از تولیدکنندگان و ساترا ادامه داشت و در نهایت امروز ـ دوشنبه ـ ۲۸ تیر ماه از سوی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) اعلام شده که پخش این سریال از امشب بلامانع است.

  • نویسنده :
  • منبع :