19 دی: ایرچ حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه متاسفانه نتوانستیم به وعده‌های داده شده درباره واکسیناسیون وسیع‌تر عمل کنیم، از مردم عذرخواهی کرد.
حریرچی سه شنب شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به موضوع واکسیناسیون عمومی در کشور اشاره کرد و گفت: امروز ۴۲۴ هزار واکسن کرونا تزریق و تمام تلاش‌ها برای واردات واکسن انجام شده و برای تامین واکسن‌های داخلی اقدام‌های خوبی صورت گرفته است.
او ادامه داد: با توجه به اقدام‌های فوق‌العاده و خیرکننده در زمینه واردات و تأمین واکسن کرونا، ولی مردم انتظار داشتند که در این چندماه اخیر واکسیناسیون گسترده‌تری صورت بگیرد که متأسفانه موفق نشدیم.
وی افزود: فارغ از اینکه چه میزان قصور و تقصیر وجود دارد و این قصور و تقصیر متوجه چه کسانی است، از اینکه نتوانستیم به وعده‌های داده شده درباره واکسیناسیون وسیع‌تر عمل کنیم از مردم عذرخواهی می‌کنم.
حریرچی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه تمام نشانه‌های یک اوج گیری در پیک پنجم در کشور وجود دارد، ادامه داد: مردم پس از ۱۷ ماه مقابله با کرونا، مشکلات اقتصادی و معیشتی خسته شده اند و همکاری نمی‌کنند. متاسفانه میزان پوشش و استفاده از ماسک در بین مردم کمتر از ۵۰ درصد است.
معاون کل وزارت بهداشت افزود: برای نخستین بار در تعداد موارد سرپایی رکورد زدیم، امروز (سه‌شنبه) ۲۷ هزار و ۴۴۴ ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و ۳ هزار و ۳۶ بستری جدید داشتیم.
وی با بیان اینکه خاصیت اصلی ویروس دلتا سرایت پذیری بیشتر است و به همین دلیل بدون تردید در تمام استان‌های کشور وجود دارد و در حال چرخش می باشد، گفت: اما در این اوج گیری نسبت به موج‌های قبلی، مرگ و میرمان کمتر است. مجهز شدن بیمارستان‌ها و تجربه کادر درمان سبب شده است تا شدت شیوع بیماری کرونا در پیک پنجم کمتر باشد.
حریرچی در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون  ۱۶۹ شهر در کشور قرمز است که بیشترین آن در شرق و جنوب کشور قرار دارد، افزود: اما متاسفانه در این شرایط نیز میزان تحرک و تماس‌های ما با یکدیگر نسبت به سال‌های قبل کرونا افزایش پیدا کرده است.


  • نویسنده :
  • منبع :