19 دی: سفیر ایران در ژاپن، امروز (یکشنبه) در حضور وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک در محل سفارت از «جواد فروغی» نخستین مدال‌آور طلایی ایران در المپیک ۲۰۲۰ تقدیر کرد.
مسعود سلطانی‌فر در این مراسم، گفت: در این رویداد افتخار بزرگی نصیب ایران شد و فروغی توانست نخستین مدال کاروان و همچنین نخستین مدال تیراندازی را کسب کند و برای ایران افتخار آفرینی کند.
وزیر ورزش ادامه داد: این موفقیت بزرگ را به ملت ایران تبریک می‌گویم. ما انتظار نداریم در همه رشته‌ها مدال بگیریم و قهرمان شدن و کسب مدال سخت است.
سپس رییس کمیته ملی المپیک  ایران، اظهار داشت: این طلا که جواد فروغی کسب کرد از چند جهت ارزشمند است. این قهرمان از شهر دهلران تلاش کرد و به اینجا رسید و باید به مردم سخت کوش ایلام تبریک بگویم.
صالحی امیری ادامه داد: تلاش‌ها به ثمر نشست و تیراندازی به رشته‌های مدال آور اضافه شد. از همه نهادها که به کاروان ایران کمک کردند تشکر می کنم. کسب مدال جواد فروغی انگیزه خوبی را برای کاروان فراهم کرد و امیدواریم این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد.
جواد فروغی نخستین مدال آور کاروان هم، گفت: بالاتر از مدال، لبخندی است که کام مردم را شیرین کرد که این ارزشمند است. امیدوارم این مدال برای سایر رشته‌ها تکرار شود و با سبد پُر به کشور باز گردیم.
فروغی روز گذشته در ماده تپانچه بادی ۱۰ متر ایران را صاحب مدال طلا کرد و به عنوان نخستین مدال آور تیراندازی ایران در تاریخ المپیک لقب گرفت.
پاداش پای سکوی فروغی پرداخت شد
پاداش ۱۰ هزار یورویی کمیته ملی المپیک بعنوان پاداش پای سکوی مدال‌آوران طلای المپیک نیز در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو به جواد فروغی قهرمان المپیکی کشورمان در ماده تپانچه ۱۰ متر بادی اهدا شد.
در این مراسم که با حضور «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان، «سیدرضا صالحی امیری» رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر رحمانیان سفیر ایران در توکیو، علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی، طاهره طاهریان نایب رئیسی بانوان وزارت ورزش و مهین فرهادی‌زاد معاون زنان وزارت ورزش برگزار شد و پاداش ۱۰ هزار یورویی پای سکو که از سوی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برای مدال‌آوران طلای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در نظر گرفته شده بود به جواد فروغی اهدا شد.
طبق تصمیم هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به مدال‌آوران طلا، نقره و برنز کاروان اعزامی ایران به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به ترتیب ۱۰۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۳۵۰۰ یورو یورو پاداش نقدی بعنوان پاداش پای سکو اهدا خواهد شد.همچنین به کادر فنی رشته‌های مدال آور نیز ۷۰ درصد این مبلغ پرداخت خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :