19 دی: معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: پیش بینی می‌شود از شهریور ماه امسال ماهانه حداقل یک میلیون دز واکسن رازی کوو پارس تولید شود.

دکتر محمدحسن فلاح مهرآبادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بخش عمده ای از شرایط تولید این واکسن فراهم شده و مابقی هم به زودی فراهم می شود. 

وی ادامه داد: در کنار سایر تولیدکنندگان داخلی در تلاش هستیم تا بخش عمده ای از نیاز کسور را برطرف کنیم. 

اتمام مرحله دوم تست انسانی تا آخر این هفته  

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی توضیح داد: تا آخر هفته آینده با اتمام تزریق مرحله دز دوم به تمام داوطلبان، این مرحله کارآزمایی بالینی به پایان می رسد. 

فلاح مهرآبادی تعداد داوطلبان مرحله دوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: همه داوطلبان این مرحله دز اول واکسن را دریافت کرده اند و ۳۸۰ نفر هم تا ۳۰ تیرماه دز دوم واکسن را دریافت کردند. 

وی اضافه کرد: گزارش اولیه مرحله دوم کارآزمایی بالینی تا آخر هفته به سازمان غذا و دارو ارسال خواهد شد. 

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: پیش بینی می شود هفته سوم یا چهارم مرداد ماه امسال مرحله سوم کارآزمایی این واکسن آغاز خواهد شد. 

وی اظهار داشت: ۲ سناریو برای انجام مرحله سوم این واکسن مشخص شده است که امیدواریم با مجوز مسئولان این مرحله هم با موفقیت پشت سر گذاشته شود.

 

به گزارش ایرنا، واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید می شود.



  • نویسنده :
  • منبع :