19 دی: منابع مقاومت عراقی از سه حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به انبار مهماتی متعلق به گردان دوم تیپ امام علی (ع) الحشد الشعبی در غرب شهر نجف نزدیک قبرستان دارالسلام خبر می‌دهند.
فرماندهی گردان دوم تیپ امام علی (ع) عصر دوشنبه در بیانیه‌ای که صابرین نیوز منتشر کرد، آورده است: یک پهپاد در ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به پایگاه الدیوک متعلق به این گردان حمله کرد و سپس حمله دیگر در ساعت ۱۷:۳۰ عصر رخ داد. پیش از آن نیز در ساعات اولیه صبح دوشنبه عملیات شناسایی هوایی در آسمان این شهر رصد شد.
حمله سوم نیز لحظاتی پیش رخ داد که در نتیجه آن موشک های گراد در نزدیکی مجتمع مسکونی «السلام» نجف فرود آمد. گفته می شود در این حمله آسیب هایی به منازل مسکونی وارد شده اما هنوز از تلفات انسانی حمله جزئیاتی در دست نیست.
منابع نزدیک به گروه های مقاومت می گویند این حملات را پهپادهای رژیم صهیونیستی با شلیک راکت انجام دادند و یک راکت نیز منفجر نشده و در حال خنثی سازی است.
همچنین فرماندهی تیپ دوم لشکر امام علی (ع) در بیانیه‌ای در تکمیل بیانیه نخست درباره حمله پهپادی به مقر این تیپ در نجف اشرف به مجروح شدن سه نفر از نیروهای خود در این حمله اشاره کرد.
در بیانیه تکمیلی آمده است: در پی آتش سوزی در انبار مهمات یکی از اردوگاه‌های این لشکر در نجف اشرف، فرماندهی تیپ دوم لشکر امام علی در حشد شعبی به فرماندهی شیخ طاهر خاقانی، از تشکیل کمیته‌ای از فرماندهی ستاد عملیات فرات مرکزی در حشد شعبی برای بررسی جزئیات و پیامدهای انفجارهای صورت گرفته در اردوگاه الدیوک در ۲۰ کیلومتری غرب استان خبر می‌دهد.
فرماندهی تیپ دوم لشکر امام علی (ع) همچنین اعلام کرد که سه نفر از نیروهای خود در پی این حملات مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
این در حالی است که واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق خبر داد که ستاد عملیات مشترک عراق در پی انفجار در انبار مهمات یکی از گروه‌های حشد شعبی، کمیته تحقیقات برای اطلاع از جزئیات این حادثه تشکیل داد.
در بیانیه واحد اطلاع رسانی امنیتی آمده است: کمیته تحقیقاتی در پی انفجار انبار مهمات لشکر امام علی در حشد شعبی در استان نجف اشرف، برای بررسی دلایل انفجار و مشخص کردن مسئولیت‌ها و اتخاذ اقدامات قانونی در خصوص هرگونه تقصیر تشکیل شد.
در ادامه بیانیه آمده است: کارشناسان فنی در محل حادثه مشخص کردند که انفجار ناشی از بد انبار شدن مهمات همراه با افزایش شدید گرمای هوا بوده است و تیم‌های دفاع مدنی در حال حاضر در محل حادثه هستند و سامانه‌های پدافند هوایی نیز هیچ گونه پهپاد یا شی دیگری را در محل حادثه رصد نکردند.
پیش از این یک منبع امنیتی از وقوع انفجارهایی در انبار مهمات کتائب امام علی (ع) در نجف خبر داده بود.

  • نویسنده :
  • منبع :