یک منبع آگاه در دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رئیس جمهور پیوسته از طرح پیشنهادها و نظرات صاحب‌نظران و متخصصان در همه حوزه‌ها استقبال کرده، این اظهارات وزیر سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی را که گفته است اواخر آذر ماه نظرات و پیشنهادهایش را در خصوص بیماری کرونا به سمع و نظر مسوولین ارشد کشور از جمله رئیس جمهور محترم رسانده است، تایید نکرد.

این منبع آگاه در گفت‌وگویی اظهارداشت: در اواخر آذرماه و اوایل دی‌ماه حتی در چین نیز این ویروس آنچنان شیوع پیدا نکرده بود که در جامعه پزشکی یا مدیریتی کشورمان، درخصوص مبارزه با آن بحث و تصمیم‌گیری شود.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخیراً با اشاره به شیوع ویروس کرونا، با انتشار یادداشتی در اینستاگرام گفته بود: «من از اوایل دی‌ماه و بلکه اواخر آذرماه امسال، نگرانی و همچنین نظرات و پیشنهاداتم را به سمع و نظر مسوولین ارشد کشور، از جمله رئیس جمهور محترم و پیش از همه به اطلاع برخی مدیران عزیز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسانده‌ام و برای هر نوع خدمتی رسماً اعلام آمادگی کرده‌ام. البته ناچارم عرض کنم اکه اکثر تلاش‌هایم تاکنون کم‌ثمر بوده است».

لازم به ذکر است شهر ووهان در چین که کانون اصلی شیوع کرونا شناسایی شد از ۳ بهمن ۹۸ (۲۳ ژانویه ۲۰۲۰) تحت قرنطینه قرار گرفت و دولت چین محدودیت تردد در ۱۵ شهر دیگر استان هوبی را نیز در همان روز اعلام کرد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا